اعتراف بایدن به سرطان و توجیه کاخ سفید

اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ابتلایش به سرطان پوست، کاخ سفید را به ارائه توضیحاتی در این خصوص ناچار کرد

به گزارش شهروند آنلاین؛اظهارات جو بایدن درباره ابتلایش به سرطان موجب طرح این موضوع شده که آیا رئیس جمهور آمریکا یک بار دیگر گاف داده است یا اینکه به صورت رسمی ابتلایش به بیماری سرطان را اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، جو بایدن در سخنانی در ایالت ماساچوست با اشاره به انتشار گازهای گلخانه ای در پالایشگاه های نفت در نزدیکی خانه دوران کودکی خود در شهر کلیمونت واقع در ایالت دلاور گفت: به همین دلیل من و بسیاری دیگر از افرادی که با آنها بزرگ شدم مبتلا به سرطان شدیم و مشخص می شود که چرا ایالت دلاور از بالاترین میانگین ابتلا به سرطان در آمریکا برخوردار است.

این اظهارات جو بایدن کاخ سفید را به ارائه توضیحات واداشت. دفتر مطبوعاتی کاخ سفید گفت که بایدن در سخنان خود به دوره درمان سرطان پوست که پیش از آغاز ریاست جمهوری او انجام شده بود، اشاره می کرد.

«کارین ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید پیش از این اعلام کرده بود که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد روز چهارشنبه در جریان سفر به ماساچوست، تدابیر جدید فدرال درباره بحران آب و هوا را اعلام کند، هرچند از اعلام وضعیت اضطراری آب و هوایی خودداری خواهد کرد.

پس از آنکه «جو مانچین»، سناتور دموکرات هفته گذشته اعلام کرد که کنگره حمایت از مقررات مهم آب و هوایی نیست، قانونگذاران دموکرات و گروه‌های محیط زیست از کاخ سفید خواسته‌اند تا اقدامات فوری درباره تغییرات آب و هوایی انجام دهد.

بایدن در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود در مورد اقدامات سختگیرانه در مورد تغییرات آب و هوایی بسیار شعار می‌داد و در مذاکرات بین المللی آب و هوا متعهد شد که تا سال ۲۰۳۰ آلودگی آب و هوا را ۵۰ درصد کاهش دهد و تا سال ۲۰۳۵ به ۱۰۰ درصد برق پاک برسد./مهر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.