رئیس جمهوری: آذر آب را احیا می‌کنیم

رئیس جمهوری گفت: اساس مشکل کارخانه آذرآب مشکل مدیریتی است.

به گزارش شهروند آنلاین  سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در اولین برنامه سفر خود به استان مرکزی با حضور در مجتمع صنایع آذرآب از نزدیک در جریان مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

رئیس جمهوری در جمع کارگران این مجتمع ضمن استماع درخواست های آنها، با تاکید بر اینکه مشکل اصلی آذرآب نبود کار نیست، گفت: این مجتمع تولیدی، پول ساز و اعتبارساز است اما محور اساسی مشکلات اینجا مدیریت و مالکیت است.

رئیسی با ابراز ناخرسندی از عدم حمایت از مجتمع صنایع آذرآب، اظهار داشت: بانک کشاورزی ارتباط ماموریتی به اینجا ندارد و باید سهامش به یک مجموعه ای که دارای وظایف و تخصص مرتبط هست واگذار شود.

رئیسی با اشاره به اینکه فعال و پویا بودن آذرآب با همت کارگران و مهندسان توانمند این واحد تولیدی رقم می‌خورد، تاکید کرد: در اسرع وقت برای حل مشکلات مدیریتی و سهامداری آذرآب تصمیم گیری خواهیم کرد.

رئیس جمهوری با ابراز تأسف از اینکه کارخانه ای که خودش توان رفع نیازمندی‌های سایر کارخانجات و صنایع را دارد امروز با کمتر از ده درصد ظرفیت خود کار می کند، تاکید کرد: کارخانه آذرآب را احیا خواهیم کرد و کاری می‌کنیم که انشاءلله ظرفیت کارگری این کارخانه حداقل به همان ظرفیت سه‌هزار نفر سابق بازگردد.

رئیسی افزود: هپکو و آذرآب نمادهای غرور ملی و اعتماد به نفس ملی هستند، این واحد های تولیدی را احیا می‌کنیم و نمی‌گذاریم بیش از این لطمه ببینند.

مجتمع عظیم صنعتی اذراب در سال‌های گذشته طی فرآیند خصوصی سازی واگذار شده بود اما به دلیل تخلفات گسترده در زمان تصدی ریاست قوه قضاییه توسط آیت الله رئیسی مالکیت این کارخانه از بخش خصوصی گرفته شد و از سوی دولت به بانک کشاورزی واگذار شده بود اما این بانک نیز نتوانسته به خوبی این واحد را مدیریت کند و در حال حاضر تنها با ۱۰ درصد توان در حال فعالیت است.

هر کدام از صنایع سنگینی استان مرکزی نماد اعتماد به نفس و غرور ملی در کشور هستند

همچنین رئیس جمهور در بدو ورود به استان مرکزی با اشاره به ظرفیت‌های استان مرکزی گفت: استان مرکزی دارای صنایع سنگینی است که هر کدام‌ نماد اعتماد به نفس و غرور ملی در کشور هستند.

سید ابراهیم رئیسی ضمن عرض احترام به خانواده شهدا و ایثارگران این استان گفت: استان مرکزی ظرفیت‌های بسیاری دارد، از جمله اینکه این استان قطب صنعتی کشور است.

رئیس جمهوری با اشاره به نقش مهم استان مرکزی در پشتیبانی از دفاع مقدس گفت: این استان غیر از تقدیم بیش از ۶ هزار شهید در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی در پشتیبانی‌های صنعتی، تخصصی و فنی در دفاع مقدس داشته است.

رئیسی با تشریح ظرفیت‌های استان مرکزی گفت: این استان دارای صنایع سنگینی است که هر کدام‌ نماد اعتماد به نفس و غرور ملی در کشور هستند و باید به آنها توجه ویژه شود.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه استان مرکزی مهد مفاخری چون امام خمینی(ره) و آیت‌الله اراکی است، در مورد اقدامات دولت برای رفع مشکلات این استان گفت: بررسی‌هایی برای رفع مشکلات استان انجام و اولویت‌هایی‌ در این زمینه تعیین شده است. علیرغم وجود مشکلات بسیار، در استان ظرفیت‌هایی همچون نیروی جوان و کارآمد وجود دارد که این نیروی کارآمد می‌تواند خیلی از کارها را پیش ببرد.

رئیسی افزود: تصمیماتی در این سفر گرفته برای رفع مشکلات گرفته می‌شود که برخی در استان و تعدادی دیگر در مرکز پیگیری خواهند شد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.