رتبه نخست آذربایجان غربی در اشتغال زندانیان

آذربایجان غربی رتبه نخست کشور در اعزام به کار زندانیان را دارد.

به گزارش شهروند آنلاین، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی – تربیتی آذربایجان غربی گفت: این استان در بحث اشتغال و اعزام به کار زندانیان در حبس، رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

مجتبی محمدی افزود: در حال حاضر بیش از هزار ۸۵۰ نفر از زندانیان سراسر استان روزانه به مراکز تولیدی، کارگاهی و همچنین بنگاه های اقتصادی اعزام و دوباره به محل حبس خود باز می‌شوند.

او ادامه داد: درآمد ماهیانه این زندانیان باتوجه به تخصص و مهارت خود بین ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال متفاوت بوده که می تواند در تامین معیشت خانواده زندانیان بسیار تاثیرگذار باشد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی – تربیتی آذربایجان غربی گفت: نیروی کار زندانی حداکثر ۶۰ درصد پایه حقوقی کارگران را دریافت کرده و از طرفی کارفرما مسئولیت قانونی در بیمه آنها را ندارد و این شرایط هم برای زندانی و هم برای واحدهای تولیدی مفید است.

محمدی بیان کرد: معافیت مالیاتی کارآفرینان، ارائه تسهیلات بانکی چهار درصد با مدت بازپرداخت هفت ساله، معافیت بیمه افراد بکارگیری شده و همچنین پرداخت ۶۰ درصد حداقل کارگری از مشوق‌هایی است که کارآفرینان در صورت بکارگیری جمعیت کیفری و اشتغالزایی آنان می توانند از ان استفاده کنند.

توسعه اشتغال و حرفه آموزی در زندان‌ها موجب کاهش آسیب در جامعه می‌شود و چنانچه مددجویان بتوانند در مدت زمان تحمل حبس دارای مهارت شده و پس از آزادی برای خود شغل ایجاد کنند، قطعا آسیب‌های اجتماعی که ناشی از بیکاری است، نیز به حداقل ممکن می‌رسد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.