دریادار تنگسیری:باز شدن پای رژیم‌صهیونیستی به منطقه نتیجه‌ای جز ناامنی ندارد

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: باز شدن پای رژیم صهیونیستی به منطقه خلیج فارس نتیجه‌ای جز فتنه انگیزی و ایجاد ناامنی به دنبال نخواهد داشت.

به گزارش شهروند آنلاین، دریابان  سیف بن ناصر الحربی، فرمانده نیروی دریایی عمان در تهران با دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه دیدار و گفت‌وگو کرد و طرفین بر توسعه مناسبات و همکاری ها در زمینه های مختلف نظامی تاکید کردند.

دریادار تنگسیری در این دیدار گفت: عمان کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس محسوب می‌شود و در میان همسایگان ما از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه روابط بین دو کشور و دو ملت بر اساس اصل برادری و اخوت در سایه قرآن کریم و اسلام عزیز از استحکام خوبی برخوردار است افزود: ما مسلمانیم و پایبند به اصل أخوت و برادری و در روز های سخت به کمک هم می‌شتابیم ، ما مسلمانیم و برای همه کشورهای همسایه احترام ویژه ای قائلیم. ما با هم برادریم و نباید اجازه دهیم رژیمی که متجاوز،کودک کش و فتنه گر است در این منطقه حضور یابد .

او افزود: انتظار است همه کشورهای اسلامی منطقه مهم خلیج فارس با تقویت و حفظ وحدت اسلامی و هم افزایی منطقه ای ، سطح تعاملات و ارتباطات سیاسی، اقتصادی، امنیتی را در بالاترین سطح ارتقاء دهند و از نعمت عظیم دریا و منابع غنی آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

سردار تنگسیری  تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد حضور نیروهای بیگانه کمکی به امنیت منطقه نخواهد کرد و بیشتر فضای نا أمنی را تقویت می کند و معتقدیم کشورهای منطقه خلیج فارس ظرفیت و توان لازم برای حفظ امنیت این منطقه حساس را دارند .

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از همه مظلومان عالم بویژه مردم مظلوم فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی دشمن شماره یک مسلمانان است و بر اساس ظلم و تجاوز به وجود آمده و برای بقای خود از هیچ گونه ظلمی دریغ نمی‌کند. البته چون ظلم از بین رفتنی است اینها هم از بین خواهند رفت و ما معتقدیم باز شدن پای این رژیم به منطقه خلیج فارس نتیجه‌ای جز فتنه انگیزی و ایجاد ناامنی چیز دیگری به دنبال نخواهد داشت و سفر رئیس جمهوری آمریکا به کشورهای منطقه، تحریک کننده و برای فتنه انگیزی بیشتر این رژیم مفلوک است.

دریادار تنگسیری با بیان اینکه همکاری نیروی دریایی دو کشور در حوزه دریا همواره رو به جلو و پیشرفت است،افزود: برگزاری رزمایش های مرکب، امداد و نجات دریایی و تمرین‌های مشترک در زمینه مبارزه با ناامنی، قاچاق کالا، دام ، سوخت، مواد مخدر، تروریسم و دزدی دریائی می‌تواند گسترش، عمق و تنوع بیشتری داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه برخورداری نیروهای مسلح از آخرین تجهیزات و امکانات نظامی، ارتباطی و تسلیحاتی نقش مؤثری در تقویت امنیت ملی دارد،گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با تقویت و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داخلی،توانسته نیازمندی‌های تجهیزات و تسلیحات خود را طراحی و تولید کند و ذکر این نکته بسیار مهم است که توان صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران، بومی  و درون زا است .

دریادار تنگسیری با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه قابلیت ساخت، تعمیر و نگه داری انواع شناورهای سبک و سنگین منطبق با تکنولوژی روز را دارد یادآور شد:هم اکنون شناورهای تولیدی این نیرو در آبهای سرزمینی و بین المللی بدون حمایت و پشتیبانی فنی خارجی مشغول انجام مأموریت های محوله هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در این دیدار ، اعلام آمادگی کرد: نیروی دریایی سپاه می‌تواند در صورت نیاز کشور عمان،  با انتقال دانش فنی بویژه در حوزه دریایی به برادران عمانی را از طریق تبادل هیات و برگزاری دوره‌های آموزشی محقق کند.

فرمانده نیروی دریایی عمان نیز در این دیدار با بیان اینکه بیگانگان با حضور در منطقه تنها به فکر منافع خودشان هستند تأکید کرد: امنیت منطقه در درجه نخست توسط کشورهای منطقه تأمین می‌شود.

دریابان  سیف بن ناصر الحربی با اشاره به ثروت‌های موجود در منطقه غرب آسیا گفت: کشورهای زیادی چشم طمع به این منطقه را دارند و تردیدی نیست افزایش سطح همکاری‌ها در راستای تقویت امنیت و ثبات منطقه، چشم طمع بیگانگان را محدود خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی عمان با اشاره به تمرین‌های مشترک دریایی ایران و عمان افزود: در سایر زمینه‌های  تحقق امینت دریایی از جمله انتقال تجارب مشترک و تمرین‌های  دریایی آماده همکاری با ایران هستیم.

دریابان  سیف بن ناصر الحربی  با اشاره به توانمندی جمهوری اسلامی در زمینه‌های دفاعی و بویژه دریایی گفت: آنچه ایران در حوزه دستاوردهای دفاعی محقق کرده است باعث افتخار و عزت هر دو کشور است و امیدواریم بتوانیم از دستاوردهای بومی جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی استفاده کنیم./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.