نام مادران روی کارت‎‎های ملی می‌آید

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده: منتظریم سازمان ثبت نظر خود را اعلام کند

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده می‌گوید پیشنهاد درج نام مادر روی کارت ملی در وزارت کشور درحال بررسی است. ابتکار البته از موافقت وزیر کشور در اجرای این پیشنهاد هم گفته: «اکنون منتظریم سازمان ثبت نظر خود را اعلام کند. این طرح نیازمند اصلاح آیین‌نامه است تا بتواند تا ماه آینده اجرا شود.»

شهروندآنلاین|  لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت بعد از فرازونشیب و جرح و تعدیل‌های فراوان، اسفند ٩٥ از معاونت وقت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری به دولت و بعد از آن ابتدای ‌سال ٩٦ به قوه‌قضائیه برای اعلام نظر قضائی ارسال شد.

بیست‌وپنجم تیرماه امسال معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده به تشریح آخرین وضع لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت پرداخته بود.

معصومه ابتکار گفته بود: «مراحل بررسی لایحه «تأمین امنیت زنان در برابر خشونت» در کمیسیون فرعی کمیسیون لوایح دولت تمام شده و به کمیسیون اصلی رسیده است.»

درج نام مادر روی کارت ملی تا ماه آینده اجرا می‌شود

ابتکار ابراز امیدواری کرده بود که تغییرات لایحه زیاد نباشد. «قطعا مواردی که مربوط به تغییرات قوه‌قضائیه در موضوع‌ها و فرآیندها و رویه‌های قضائی و آیین دادرسی بوده، تغییر نمی‌کند.»

او ادامه داده بود: «منتهی مواردی وجود دارد که به تکالیف و وظایف دولت در زمینه امنیت زنان برمی‌گردد که ممکن است تغییراتی داشته باشد.»

این لایحه به ابعاد کیفری موضوع نمی‌پردازد و آن‌طور که در چند مرحله از پیش‌نویس آن آمده، می‌کوشد تا بنیان خانواده‌ها را از طریق آموزش و فرهنگ‌سازی تحکیم بخشد و اگر با این روش‌ها، امنیت برای زنان و کودکان در خانه تأمین نشد، مردان خشن را به مجازات برساند.

حالا ابتکار درباره آخرین وضع «لایحه تأمین امنیت بانوان» می‌گوید: «بررسی این لایحه به بند ۳۵ کمیسیون لوایح رسیده است.» معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده می‌گوید پیشنهاد درج نام مادر روی کارت ملی در وزارت کشور درحال بررسی است.

ابتکار البته از موافقت وزیر کشور در اجرای این پیشنهاد هم گفته بود: «اکنون منتظریم سازمان ثبت نظر خود را اعلام کند. این طرح نیازمند اصلاح آیین‌نامه است تا بتواند تا ماه آینده اجرا شود.»

به گفته‌ او، ثبت نام مادر در کارت ملی هیچ هزینه مضاعفی نخواهد داشت بلکه پس از ابلاغ آن، تنها در کارت ملی کودکانی که به دنیا می‌آیند و کسانی که اقدام به تعویض کارت ملی و دریافت مجدد آن می‌کنند، اعمال خواهد شد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.