رشد ۴۳۰ هزار نفری بیمه شدگان اجباری تأمین اجتماعی

مدیرکل بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: بیمه اجباری کارگران از ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در اسفند ۱۴۰۰ به ۱۰ میلیون و ۶۳۰ هزار نفر در دو ماهه نخست امسال رسیده است.

به گزارش شهروند آنلاین، مهدی شکوری آمار ترکیبی بیمه کارگران را در فاصله زمانی دی ماه ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد و گفت: تعداد بیمه شدگان در دی ماه ۱۴۰۰، ۱۰ میلیون و ۴۷۰ هزار نفر، در بهمن ماه ۱۰ میلیون و ۵۲۷ هزار نفر.و در اسفند ماه ۱۰ میلیون و ۴۴۰ هزار نفر بوده است که در واقع متوسط بیمه شدگان تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰، ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفربوده است.

او ادامه داد: ما در سیستم بیمه یک ورودی و یک خروجی داریم. در فروردین و اردیبهشت ماه امسال تقریبا یک رشد قابل توجهی برای بیمه شدگان اجباری داشتیم که کارفرما‌ها طبق تکالیف قانونی در واقع نسبت به بیمه شدن کارگران و پرسنل خود اقدام می‌کنند و بر همین اساس رشد ۴۳۰ هزار نفری را با احتساب خروجی‌هایی داشته ایم.

مدیرکل بیمه شدگان تأمین اجتماعی افزود: در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ حدود ۲۹۰ هزار مستمری بگیر در جمع دریافت کنندگان حقوق بازنشستگی قرار گرفتند، بنابراین با رشد ۱۴۰ هزار نفری در دو ماهه اول امسال و خروج ۲۹۰ هزار نفر مستمری بگیران با احتساب این دو گروه در مجموع ما رشد ۴۳۰ هزار نفری بیمه شدگان اجباری کارگزان تامین اجتماعی را داشتیم که خوشبختانه علائم بسیار مثبتی به خصوص در دو ماهه اول امسال بوده است.

شکوری با اشاره به افزایش دستمزد کارگران در سال جاری بیان کرد:امسال رشد ۵۷ درصدی دستمزد را داشتیم و خیلی‌ها باورشان بر این بود که افزایش دستمزد‌ها باعث رکود در تولید و تعدیل نیرو می‌شود که خوشبختانه این موضوع اتفاق نیفتاد.

او درباره اینکه به طور کلی چند درصد شاهد رشد بیمه اجباری با احتساب خروجی‌ها و بازنشستگان بودیم، گفت:رشد سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ تقریبا ۳/۴ دهم درصد بود. رشد امسال در دو ماه اول مقیاس مناسبی نیست که دقیقا بگوییم چه عددی است.

باید این موضوع را در روند چند ماهه بررسی کنیم در دو ماهه ابتدایی امسال علائم بسیار مثبت بود. فروردین و اردیبهشت ماه رشد ۱۴۰ هزار نفری را داشتیم و با خروج ۲۹۰ هزار نفر از بیمه شدگان فعال ما و قرار گرفتن آنها در جمع مستمری بگیران این عدد بسیار قابل توجه است.

مدیرکل بیمه شدگان تأمین اجتماعی درباره اعلام آمار بیمه مقرری بیکاری سه ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته گفت: خوشبختانه یکی از علائم مثبت شروع کسب و کار‌ها در کاهش تعداد مقرری بگیران بیکاری است یعنی در واقع ما هر جا فشار و تنگنا‌های اقتصادی می‌بینیم اولین آثار آن به حجم در خواست‌هایی هست که به سمت بیمه بیکاری افزایش پیدا می‌کند. خوشبختانه در سال گذشته به طور متوسط ۱۸۰ هزار نفر مقرری بگیر داشتیم الان به زیر ۱۷۰ هزار نفر رسیده است یعنی بیش از ۱۰ هزار نفر کاهش تعداد مقرری بگیر بیکاری داریم که این هم یک علامت مثبت و قابل توجه است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.