کشف راز مرگبارشدن کرونا

دانشمندان آمریکایی در تحقیقات خود پی به یکی از دلایل مرگبارتر شدن ابتلا به کووید ۱۹ بردند.

به گزارش شهروند آنلاین،ویروس کرونا مرگبارترین همه گیری جهان را طی یک قرن اخیر رقم زده است به طوری که این ویروس طی ۳ سال اخیر بیش از ۵۶۷ میلیون نفر را آلوده و ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار تن را به کام مرگ کشانده است. تحقیقات دانشمندان گویای آن است که سالمندان بیشتر از جوانان، مردان بیشتر از زنان، و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر از افراد سالم، به کرونای شدید مبتلا می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، تحقیقات جدید دانشمندان ابعاد دیگری از این ماجرا را روشن ساخته است. یافته‌های محققان آمریکایی گویای آن است که افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند بیش از دو برابر دیگران در صورت ابتلا به سویه امیکرون به دلیل شدت بیماری در بیمارستان بستری می‌شوند.

امیکرون و زیرسویه‌های آن هم اینک به سویه غالب در آمریکا تبدیل شده اند. از همین روی، دانشمندان در حال انجام تحقیقات گسترده‌ای درباره رفتار این سویه هستند. مطالعات دانشمندان مرکز سرو- سینا لس آنجلس بر روی ۹۱۲ بیمار مبتلا به امیکرون حاکی از آن است که آن‌ها علی رغم دریافت هر ۳ دوز واکسن همچنان به بیماری مبتلا گردیدند که از میان آنها ۱۴۵ نفر به دلیل شدت بیماری در بیمارستان بستری شدند.

دانشمندان می‌گویند افرادی که از نارسایی قلبی، کهولت سن، و مشکلات کلیوی رنج می‌بردند در خطر بیشتری برای بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا قرار داشتند. با این حال، یک عامل مهم دیگر وجود داشت که شرایط را بر بیماران کرونایی سخت می‌کرد.

محققان مشاهده کردند فشار خون بالا به طور قابل توجهی خطر ابتلا به کرونای شدید درپی ابتلا به امیکرون را بالا می‌برد به طوری که این افراد بیش از دو برابر دیگران در خطر بستری شدن در بیمارستان پس از ابتلا به سویه امیکرون قرار دارند.

فشار خون به بیماری خاموش معروف است و بسیاری از افراد نسبت به این موضوع آگاهی لازم را ندارند. کنترل فشار خون یکی از راهکار‌های موثر برای کم کردن تاثیرات مخرب ابتلا به کرونا محسوب می‌شود. از این رو، توصیه می‌شود افراد توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.