علائم کرونای جدید تا چند روز باقی می‌مانند؟

در حال حاضر، موارد ابتلا به کووید-19 به بالاترین سطح از اواخر آوریل ۲۰۲۲ میلادی رسیده است

تخمین زده می‌شود بیش از ۲ میلیون نفر در بریتانیا در هفته منتهی به ۳۰ ژوئن به کووید-19 مبتلا شوند که بالاترین برآورد از اواخر آوریل است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ افزایش اخیر عفونت‌های کووید ناشی از زیرسویه‌های امیکرون BA.۴ و BA.۵ است که اکنون در بریتانیا غالب و نسبت به سویه‌های دیگر قابلیت انتقال بیشتری دارند.

کارشناسان بهداشت اظهار کردند: در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این متغیرها می‌توانند باعث بیماری جدی‌تری شوند اما به مردم هشدار داده شده است که احتیاط کرده و در فضاهای شلوغ و بسته از ماسک استفاده کنند.

پروفسور تیم اسپکتور، دانشمند اصلی تحقیق زویی کووید هشدار داد که دامنه علائم گزارش شده در حال تغییر است زیرا افراد بیشتری به جدیدترین سویه‌ها آلوده می‌شوند.

داده‌های این مطالعه اکنون نشان می‌دهد که گلودرد شایع‌ترین علامت عفونت است، در حالی که علائم قدیمی‌تر از جمله تب و از دست دادن یا تغییر حس بویایی یا چشایی بسیار کمتر از گذشته گزارش شده است.

پروفسور اسپکتور گفت: اکنون احتمال ابتلا به کووید بسیار بیشتر از سرماخوردگی تابستانی است. اگر احساس ناخوشایندی دارید باید در مورد علائم و مدت زمان بیماری بیشتر بدانید.

مدت زمان ابتلا به سویه جدید کرونا

علائم کووید معمولاً حدود پنج روز طول می‌کشد و پس از آن باید احساس بهتری داشته باشید. با این حال، در برخی موارد بهبودی ممکن است طولانی‌تر باشد و برخی از افراد هنوز برخی از عوارض را برای چند هفته تجربه می‌کنند. اگر علائم بیش از ۱۲ هفته باقی بماند به‌عنوان «کووید طولانی» شناخته می‌شود.

سرویس سلامت ملی بریتانیا (NHS) می‌گوید: به نظر نمی‌رسد روند بهبودی با شدت عفونت اولیه مرتبط باشد. بسیاری از مردم در عرض ۱۲ هفته بهبودی کامل پیدا می‌کنند اما برخی از افراد ممکن است علائم را بیش از ۱۲ هفته تجربه کنند و این علائم در طول زمان تغییر کند و علائم جدیدی ایجاد شود.

مدت زمان مستعد بودن انتقال بیماری به دیگران

افرادی که آزمایش کووید-19 آنان مثبت شده است از حدود دو روز قبل از شروع علائم، ویروس را به دیگران منتقل می‌کنند. به گفته دولت بریتانیا، افراد آلوده می‌توانند تا ۱۰ روز پس از ظاهر شدن علائم، مسری باقی بمانند.

انتقال ویروس به دیگران حتی اگر علائم خفیف باشد یا اصلا علائمی وجود نداشته باشد ممکن است به دلیل ایزوله‌ کردن کاهش یابد./بهداشت نیوز

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.