آخرین جزئیات از سیل مرگبار استهبان

در پی بروز حادثه سیل در این شهرستان 6 نفر جان باختند و امکان افزایش تلفات وجود دارد

یوسف کارگر فرماندار استهبان، شامگاه جمعه ضمن بیان مطلب فوق گفت: ساعت ۵ تا ۵:۳۰ بعدازظهر امروز بارندگی شدید در منطقه رودبال ایج در بخش مرکزی استهبان منجر به وقوع سیل شد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ فرماندار استهبان افزود: عده‌ای که برای تفریح به این منطقه مراجعه کرده بودند و در کنار رودخانه حضور داشتند، دچار سیل می‌شوند. این حادثه 6 کشته به جا گذاشت که 4 نفر بانو و دو نفر مرد از جانباختگان این حادثه بودند.

کارگر افزود: هم‌اکنون در حال پایش منطقه هستیم و امکان دارد آمار تعداد جانباختگان افزایش یابد. دو نیروی امدادی از شهرستان فسا و دو نیرو از شهرستان داراب به منطقه اعزام شدند و از شیراز هم یک تیم متخصص که حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر هستند در حال اعزام به منطقه هستند.

فرماندار استهبان گفت: در حال حاضر ستادی برای اسکان خانواده متوفیان و ستادی هم برای بحران و امدادرسانی و پایش منطقه تشکیل شده است.

خلیل عبداللهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز اظهار کرد: عصر امروز بارش باران فصلی در شهرستان‌های نی‌ریز و حوالی سلطان شهباز استهبان و داراب منجر به وقوع سیلاب شد. این سیل از نی‌ریز به سمت استهبان جاری شد و پنج نفر که به عنوان گردشگر در محل وقوع سیل حضور داشتند، جان باختند و تعدادی هم مصدوم شدند.

عبداللهی افزود: عده‌ای نیز دچار آبگرفتگی و چندین خودرو نیز در رودخانه گرفتار شدند که نیروهای امدادی برای کمک به آنها ورود کردند. نیروهای امدادی هنوز هم در محل حادثه برای بررسی جزئیات حضور دارند و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس نیز از اعزام ۱۲ تیم امدادی تخصصی هلال احمر فارس به مناطق درگیر حادثه سیل در شهرستان‌های استهبان و سروستان خبر داد. او در این باره گفت: در پی بارش در مناطق شرقی فارس، رودخانه امامزاده سلطان شهباز رودبال بخش ایج شهرستان استهبان طغیان و خسارت‌هایی به بار آورده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس افزود: تیم‌های تخصصی امداد و نجات هلال احمر فارس، از چهار شهرستان مجاور و درگیر به همراه دو تیم تخصصی سگ‌های تجسس به منطقه اعزام شدند. امدادرسانی در حال انجام است و تمامی شعب هلال احمر استان به حالت آماده‌باش صد درصدی در آمدند.

فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این باره گفت: بر اثر بارش باران فصلی در ارتفاعات رودخانه پهنابه به سمت تفرجگاه سلطان شهباز استهبان متاسفانه تا این لحظه 5 نفر، جان خود را از دست داده و چند نفر دیگر مصدوم شده‌اند.

سردار رهام‌بخش حبیبی افزود: حوالی عصر جمعه بر اثر بارش شدید باران فصلی در ارتفاعات بین نی‌ریز و استهبان تعداد 5 نفر از مسافران و شهروندان جان خود را از دست داده‌اند که با حضور به موقع نیروهای امدادی و انتظامی کار امدادرسانی و خدمات رسانی در حال انجام است. آمار تکمیلی متوفیان و مصدومان متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

استهبان در فاصله ۱۷۴ کیلومتری شیراز قرار دارد./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.