الان وقت انتقاد نیست، می‌خواهیم جهانی شویم

آینده‌نگری‌های رئیس بسکتبال در گفت‌وگو با «شهروندآنلاین»: عجول نباشید و فرصت بدهید

رئیس فدراسیون بسکتبال اعتقاد دارد تیم‌ملی این رشته در آینده شرایط بهتری پیدا خواهد کرد و همه باید از این تیم حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، ناکامی‌ تیم‌ملی بسکتبال در رسیدن به جمع برترین‌ تیم‌های قاره آسیا باعث شده تا انتقادهای زیادی روانه جواد داوری، رئیس فدراسیون شود. داوری که چند ماهی است روی صندلی مدیریت بسکتبال نشسته معتقد است که باید به تیم تازه جمع شده و سرمربی‌اش زمان داد تا بتوانند شرایط را به درستی پیش ببرند.

رئیس فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ما صحبت‌های جالبی درباره ناکامی در کاپ آسیا و آینده تیم‌ملی انجام داده است:

اتحاد بازیکنان و کادرفنی از همه چیز مهم‌تر است

داوری حرف‌های خود را درباره مسابقات کاپ آسیا و کنار رفتن تیم ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی اینطور شروع کرد: «قبل از هرچیز جا دارد به کادرفنی و بازیکنان تیم‌ملی خسته نباشید بگویم. آنها در هفته‌های گذشته خیلی زحمت کشیدند و همه تلاش خود را به کار گرفتند تا بتوانند یک موفقیت خوب را برای مردم ایران رقم بزنند، اما به هر دلیلی نتیجه لازم به دست نیامد. موضوع مهمی که برای ما بسیار ارزشمند است، همدلی و اتحادی است که میان اعضای تیم وجود داشت و این اتحاد قطعا در آینده روزهای خوبی را برای بسکتبال ایران می‌سازد.»

ارمغانی برگردد، با او جلسه می‌گذارم

از داوری پرسیدیم: «یعنی ناکامی در مسابقات کاپ آسیا 2022 اهمیتی ندارد؟» او پاسخ داد: «قطعا اهمیت دارد و ما نمی‌توانیم بگوییم مهم نیست، اما دوست دارم درباره مسائل فنی بعد از بازگشت آقای ارمغانی، سرمربی تیم‌ملی به ایران صحبت کنم. ان‌شاءالله ایشان که برگردند، با او جلسه می‌گذاریم و همه موضوعات را بررسی خواهیم کرد. هرچند که باید بگویم موضوعات فنی را به ایشان سپردیم و خودم اصلا دوست ندارم اظهارنظری در این‌خصوص داشته باشم.»

عجول نباشیم و اجازه بدهیم تغییرات نتیجه بدهد

جواد داوری در واکنش به انتقادهایی که از عملکرد خودش و کادرفنی صورت گرفته، بیان کرد:‌ «متاسفانه ما در ایران کمی عجول هستیم و نمی‌خواهیم فرصت بدهیم تا ببینیم اگر تغییرات نتیجه نداد، بعد انتقاد را شروع کنیم. همه اعضای فدراسیون بسکتبال دوست داشتند که حضور در این تورنمنت همراه با کسب نتیجه باشد، اما این اتفاق رخ نداده است. ما مدت زیادی نیست که کار را در دست گرفتیم و هر تغییری نیاز به فرصت دارد تا نتیجه بدهد. خواهش من از همه دلسوزان و کارشناسان و پیشکسوتان این است که صبوری کنند و اجازه بدهند تا کار را طبق برنامه جلو ببریم. ما هم ناراحت هستیم که نتیجه لازم به دست نیامد، اما شک ندارم که تغییراتی که انجام دادیم، بالاخره نتیجه می‌دهد.»

اجازه بدهیم ارمغانی کارش را انجام بدهد

از رئیس فدراسیون بسکتبال پرسیدیم که «آیا از انتخاب ارمغانی به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی پشیمان نیست؟» او گفت: «این چه سوالی است؟ ما ایشان را با خرد و فکر انتخاب کردیم و باید فرصت بدهیم تا سرمربی کارش را جلو ببرد. تیم‌ملی تغییرات زیادی در بحث بازیکنان داشته و از طرفی کادرفنی هم هنوز زمان زیادی نیست که کارش را شروع کرده است. بسکتبال ما اکنون در برهه‌ای است که باید پشتوانه‌سازی انجام بدهد. باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد تا با شیب ملایم پروسه پوست‌اندازی در تیم‌ملی بسکتبال کامل شود و شکی ندارم که در آینده همه چیز خوب پیش می‌رود و اوضاع بهتر خواهد شد.»

امیدوارم به جام‌جهانی صعود کنیم

داوری درخصوص مسابقات انتخابی جام‌جهانی و شانس موفقیت در این رقابت‌ها نیز گفت:‌ «با کادرفنی صحبت کرده و بازهم جلسه می‌گذاریم. باید در مدت زمان باقیمانده تا مسابقات به بهترین شکل اردو و بازی تدارکاتی بگذاریم تا تیم آماده حضور در مسابقات انتخابی جام‌جهانی شود. همه ما دوست داریم نتیجه بگیریم و امیدوار هستم که ناکامی در مسابقات کاپ آسیا با صعود به جام‌جهانی جبران شود. شکی ندارم آقای ارمغانی آمده که تیم خوبی را برای آینده بسکتبال بسازد و برای این منظور همه باید به ایشان کمک کنیم تا بتواند برنامه‌هایش را اجرایی کند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.