نشست علنی عربستان و ایران در بغداد

وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که نشست بعدی بین عربستان و ایران در بغداد، پایتخت عراق به صورت علنی برگزار می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین،فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق، در گفت‌وگو با شبکه  رووداو، با اشاره به برگزاری پنج نشست بین عربستان و ایران در سطح امنیتی، گفت: «محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی از ما خواسته تا میزبان مذاکرات بین وزیر امور خارجه عربستان با همتای ایرانی خود در بغداد باشیم. در حال حاضر مشغول تدارک این دیدار هستیم و تاریخ ملاقات علنی وزرای خارجه دو کشور در بغداد را تعیین خواهیم کرد.»

او در ادامه تاکید کرد: دیدار‌هایی که پیش از این به صورت محرمانه و در سطح امنیتی برگزار می‌شد، با میانجیگری عراق به صورت علنی برگزار می‌شود و وزرای خارجه ایران و عربستان در بغداد دیدار خواهند کرد.

پنجمین دور گفت‌وگو میان نمایندگان عالی جمهوری اسلامی ایران و عربستان، دو ماه پیش در بغداد، پایتخت عراق برگزار شد. پیش از این چهار دور مذاکره میان ایران و عربستان با میانجیگری عراق در بغداد برگزار شده و شرکت‌کنندگان در آن این مذاکرات را سازنده خوانده و از برگزار کردن مذاکرات بیشتر خبر دادند. این مذاکرات پس از ۵ سال از قطع روابط دیپلماتیک دو کشور شکل گرفت. ایران ادامه این گفت‌وگو‌ها را مشروط به «جدیت عربستان» دانسته است.

با توجه به شکل‌گیری فضای مفاهمه و گفت‌وگو‌های سازنده میان نمایندگان دو کشور، پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک زمینه برگزاری جلسه مشترک میان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی فراهم شود./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.