ارائه حدود 85 هزار ویزیت پزشکی به زائران ایرانی حج تمتع

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: در ایام حج امسال در کشور عربستان تاکنون حدود 85 هزار مورد ویزیت پزشک عمومی و تخصصی به زائران ایرانی ارائه شده است

به گزارش شهروند آنلاین؛سید علی مرعشی درباره ارائه خدمات به حجاج ایرانی در ایام حج و در کشور عربستان از 26 خرداد تا عصر روز اول مردادماه اظهار کرد: در این بازه زمانی در مجموع 210 هزار و 494 مورد خدمت پزشکی ارائه شده که از این میزان، 135 هزار و 992 خدمت در مکه و 33 هزار و 283 خدمت در مدینه منوره، و مابقی در منا و عرفات به حجاج ارائه شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر افزود: در مجموع 70 هزار و 778 ویزیت عمومی در مطب‌های مجموعه‌ها و 13 هزار و 934 ویزیت تخصصی در مکه و مدینه انجام شده است.

مرعشی با اشاره به خدمات پرستاری ارائه شده به حجاج گفت: در این مدت، خدمات پرستاری شامل عمل جراحی، تزریقات، سرم تراپی، پانسمان و بررسی وضعیت فشار خون و قند بیماران به 34 هزار و 99 خدمت رسیده است.

وی اظهار کرد: همچنین 12 هزار و 277 نسخه در داروخانه‌ بیمارستان مکه و 67 هزار و 329 نسخه در درمانگاه‌ها وصول شده تا آمار کل نسخه‌های داروخانه‌ها به حدود 80 هزار مورد برسد.

مرعشی تصریح کرد: مجموع خدمات پاراکلینیکی ارائه شده شامل اکو، سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایشگاه در مکه و با احتساب آمار عرفات و منا تاکنون به رقم 8907 خدمت رسیده است.

وی گفت: در حال حاضر 3 نفر از حجاج ایرانی در بیمارستان‌ سعودی بستری هستند./پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.