گربه غول‌پیکر باستانی پس از 2000 سال پدیدار شد

طرحی باستانی از گربه‌ای عظیم در دامنه تپه‌ای در صحرای شهر نازکا در پرو کشف شد

ژئوگلیفی (زمین‌نگاره) در تپه‌ای در پرو ، جایی که تمدن اسرار آمیز کویرنشینان در آن شکل گرفت، کشف شده است. محققان ژئوگلیف (زمین‌نگاره) جدیدی کشف کرده‌اند که در دامنه تپه‌ای در جنوب پرو حک شده است. The Nazca lines(گروهی از ژئوگلیف‌های بسیار بزرگ که در خاک صحرای شهر نازکا در جنوب پرو وجود دارد.) گربه‌ای غول‌پیکر را به تصویر می‌کشد که طول آن 120 فوت است. این زمین‌نگاره را باستان‌شناسان کشف کرده‌اند.

شهروندآنلاین: طرحی باستانی از گربه‌ای عظیم که در دامنه تپه‌ای در صحرای شهر نازکا در پرو حک شده است، کشف شد.

خطوط نازکای جدید، معروف به ژئوگلیف که گربه‌ای به طول 120 فوت را نشان می‌دهد، حدود 2000 سال روی تپه‌ای در کنار بزرگراه پان آمریکن- که از آلاسکا به آرژانتین کشیده شده است- کشف‌نشده مانده بود.

خطوط نازکا در جنوب پرو گروهی از ژئوگلیف‌هاست که در شن‌های کویر حک شده و شامل حدود 300 شکل مختلف از جمله حیوانات و گیاهان است.

جونی ایسلا، باستان‌شناس گفت این زمین‌نگاره در طول کار برای تسهیل دسترسی بازدید‌کنندگان به شمایل‌های غول‌پیکر مرموز نازکا، کشف شد.

ایسلا، مسئول سیستم مدیریت پارک باستان‌شناسی نازکا پالپا گفت: «تسهیل دسترسی به ژئوگلیف‌ها با آسیب رساندن به میراث فرهنگی ممکن نیست. دسترسی پیچیده بود و ما می‌خواستیم آن را ایمن‌تر کنیم. در این بین، متوجه شدیم خطوطی وجود دارد که قطعا طبیعی نیست.»

نخستین‌بار باستان‌شناسان در سال 1927 خطوط نازکا را- که جزو میراث جهانی یونسکو است- کشف کردند. بسیاری از آنها آنقدر بزرگند که فقط از هوا تشخیص‌ داده می‌شوند.

او افزود: «شاید تعجب‌آور باشد که هنوز طرح‌های جدید یافت می‌شود، اما می‌دانیم که موارد دیگری نیز وجود دارد. در سال‌های اخیر استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، که به ما کمک می‌کند از کناره‌های تپه‌ها عکس بگیریم، امکان کشف طرح‌های جدید را فراهم کرده است.»

وزارت فرهنگ پرو در بیانیه‌ای گفت که این طرح در ابتدای شناسایی به‌سختی قابل مشاهده بود، در آستانه ناپدیدشدن بود زیرا روی تپه‌ای با شیب تند قرار داشت و تحت تأثیر فرسایش طبیعی بود: «هفته گذشته کار تمیز کردن و حفاظت انجام شد که باعث شد شمایل این گربه‌سان پدیدار شود. خطوط ژئوگلیف در بعضی قسمت‌ها حدود 12 تا 15 اینچ عرض دارد. گربه شناسایی شده 121 فوت طول دارد.»

مقامات می‌گویند قدمت این طرح به حدود 200 سال پیش از میلاد مسیح می‌رسد.

ایسلا گفت قدمت این گربه به اواخر دوران پاراکاس برمی‌گردد که از 500 سال قبل از میلاد مسیح  تا 200 سال پس از میلاد مسیح ادامه داشت.

خطوط نازکای جدید، معروف به ژئوگلیف گربه‌ای به طول 120 فوت را نشان می‌دهد.

نوامبر گذشته بیش از 140 مورد خطوط نازکا در صحرای پرو کشف شد که قدمت آنها به حدود 2100 سال قبل برمی‌گردد.

این خبر را باستان‌شناسان در دانشگاه یاماگاتا ژاپن پس از 15 سال تلاش تحقیقاتی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و تصاویر هواپیماهای بدون سرنشین اعلام کردند.

این تصاویر شامل پرنده، انسان‌نما، مار دو سر و حتی نهنگ بودند.

نخستین‌بار باستان‌شناسان در سال 1927 خطوط نازکا را- که جزو میراث جهانی یونسکو است- کشف کردند.

بسیاری از آنها آنقدر بزرگند که فقط از هوا تشخیص‌ داده می‌شوند.

اعتقاد بر این است که آنها بین 500سال قبل از میلاد و 500سال بعد از میلاد به وجود آمده‌اند.

نمای هوایی شکل میمون دم مارپیچی در خطوط مرموز نازکا در پرو

کارشناسان می‌گویند این خطوط در مراسم آیینی استفاده می‌شد و ممکن است پیام‌هایی برای خدایان باشد.

فوریه سال 2018 راننده کامیونی به منطقه خطوط  باستانی وارد شد.  لاستیک‌های کامیون شیارهای ترمیم‌نشدنی در این خطوط ایجاد کرد. این راننده پس از این اقدام دستگیر شد.

او در آن زمان ادعا کرد که وسیله نقلیه او از نظر مکانیکی دچار مشکل شد و او برای تعویض لاستیک مجبور شد توقف کند.

منبع: دیلی میل

برای خواندن مطلب اصلی اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.