تدارک دولت برای اربعین

جلسه هماهنگي اعضاي ستاد مركزي اربعين با قرارگاه هاي مردمي بسيج، خاتم الانبياء(ص) و امام حسن مجتبي(ع) ظهر امروز (يكشنبه) با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری،دكتر محمد مخبر در اين جلسه با اشاره به رويكرد و اهتمام جدي دولت سيزدهم نسبت به ارزش هاي ديني و مذهبي، بر لزوم برنامه ريزي دقيق، تأمين امكانات و تمهيدات لازم جهت برگزاري مطلوب مراسم راهپيمايي اربعين تأكيد كرد.

معاون اول رئيس جمهوری با يادآوري همزماني ايام اربعين امسال با گرماي شديد هوا از دستگاه هاي ذيربط و همچنين ستاد مركزي اربعين خواست حمل و نقل و اسكان زائران به نحوي برنامه ريزي شود كه آسيب هاي ناشي از گرماي هوا به حداقل ممكن كاهش يابد.

دكتر مخبر تصريح كرد: با وجود شرايط ویژه آب و هوایی امسال و با در نظر گرفتن شدت گرما، اهتمام ويژه دولت اين است كه مردم بتوانند در امنيت كامل ، ارایه بهترین خدمات دهی و با حداقل مشكلات در مراسم راهپيمايي اربعين شركت كرده و حرم امام حسين(ع) را زيارت كنند.

معاون اول رئيس جمهوری تلاش جهت افزايش تعداد پايانه ها و دروازه های خروجی مرز را جهت تسهيل رفت و آمد زوار پراهميت ارزيابي و بر لزوم افزايش تعداد ناوگان حمل و نقل جهت رفاه هر چه بيشتر زائران تأكيد كرد.

دكتر مخبر همچنين از وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خواست در پايانه هاي مرزي و در مسير حركت زائران، بيمارستان‌هاي سیار و امكانات و تجهيزات پزشكي را به ميزان مناسب مستقر كنند.

معاون اول رئيس جمهوری همچنين از دستگاه هاي اجرايي و نهادهاي ذيربط خواست همكاري و هماهنگي هاي لازم را با فراجا انجام دهند تا روند ورود و خروج و تردد زائران در مرزها با حداكثر سرعت ميسر شود.

در اين جلسه که با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه و شهرسازی، فرمانده فراجا، مسئولان دستگاه های مختلف و روسای قرارگاههای مردمی برگزار شد، مشکلات و کمبودهای احتمالی در مراسم اربعین مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص ارائه خدمات حداکثری به زائران، تسهیل انجام سفر در داخل و خارج از مرز، تکمیل زیرساخت های موردنیاز در پایانه‌های مرزی، توسعه ناوگان حمل و نقل، استقرار بیمارستان سیار و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی، توسعه امکانات ارتباطی و مخابراتی و تدوین شیوه نامه هایی برای انجام زیارت با توجه به شرایط آب و هوایی و… تصمیمالت لازم اتخاذ شد.

سردار ميراحمدي، معاون وزير كشور نیز گزارشي از برنامه ريزي ها و تداركات انجام شده براي برگزاري مراسم اربعين امسال ارائه كرد و گفت: پيش بيني ما اين است كه امسال تعداد زائران و مشتاقان شركت در مراسم راهپيمايي اربعين افزايش چشمگيري داشته باشد به همين منظور لازم است كه برنامه ريزي گسترده اي براي تأمين نيازهاي زوار انجام دهيم.

سردار اشتري، فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در اين جلسه بر لزوم تقويت زيرساخت ها در مرزهاي ايران و عراق جهت خدمت رساني هر چه بيشتر به زوار اربعين تأكيد كرد و افزود: بايد تلاش كنيم در همين مدت محدود باقي مانده تا ايام اربعين، با كار جهادي و انقلابي، شرايط مناسبي را براي زائران اربعين فراهم کنیم.

وزراي راه و شهرسازي و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي هم در اين نشست گزارشي از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده جهت تأمين امكانات و تجهيزات بهداشتي و درماني و نيز بهبود حمل و نقل زائران ارائه كردند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.