جنگ برای صندلی ریاست فوتبال محدود شد

تایید صلاحیت مهدی تاج، میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی برای حضور در انتخابات

کمیته بدوی برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال صلاحیت 3 نفر از کاندیداهای ریاست این فدراسیون را تایید کرد تا دایره رقابت تنگ‌تر شود.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، با گذشت حدود 15 روز از پایان نام‌نویسی از کاندیداهای احراز پست ریاست فدراسیون فوتبال، در نهایت کمیته بدوی با بررسی کارنامه و سوابق آنها رأی به تایید صلاحیت 3 نفر داد و 3 نفر دیگر که برای پست ریاست ثبت‌نام کرده بودند، حق حضور در انتخابات را ندارند.

بر این اساس، امیررضا واعظ‌ آشتیانی، علیرضا اسدی و محمد آخوندی، 3 کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال صلاحیت‌شان تایید نشده است. در این بین، آخوندی با توجه به ارسال دیرهنگام مدارکش در آخرین روز ثبت نام، همان زمان از حضور در انتخابات جا مانده بود. حالا مشخص شده که واعظ‌ آشتیانی و اسدی نیز نمی‌توانند در مجمع به رقابت با سایرین بپردازند.

از این رو، میرشاد ماجدی، مهدی تاج و عزیزالله محمدی 3 کاندیدایی هستند که صلاحیت‌شان تایید شده و برای ریاست فدراسیون فوتبال با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

تایید صلاحیت تاج با وجود انتقادها

مهدی تاج، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال که اکنون نیز در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارای سمت است، برای دستیابی دوباره به صندلی ریاست فدراسیون خیز برداشته است. او یکی از نامزدهای انتخاباتی است که در آخرین فرصت اقدام به ثبت نام کرد. با این حال بعد از ثبت نام رئیس اسبق فدراسیون فوتبال، بحث‌های زیادی درباره احتمال رد صلاحیت او شکل گرفته بود.

طی روزهای گذشته در رسانه‌ها انتقادهای بسیاری به عملکرد تاج در دوره قبلی فعالیتش در فدراسیون فوتبال صورت گرفت. ماجراهای پیش آمده درباره پرونده شکایت مارک ویلموتس و البته برخی موضوعات دیگر سبب شده تا کمیته بدوی فدراسیون حسابی تحت فشار باشد، اما با وجود همه موضوعات، تاج مانعی برای حضور در انتخابات ندارد.

با تایید صلاحیت و بررسی شرایط، مهدی تاج مشکلی برای حضور در انتخابات نخواهد داشت و شانس خود را برای دستیابی به این سمت در تاریخ هشتم شهریور امتحان خواهد کرد.

ماجدی و محمدی نیز مجوز رقابت گرفتند

چند ساعت بعد از اینکه تاج، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال رسما وارد گود شد، دو نامزد دیگر نیز از کمیته بدوی صلاحیت گرفتند. میرشاد ماجدی که بعد از برکناری شهاب‌الدین عزیزی خادم، به عنوان سرپرست، هدایت فدراسیون را به عهده گرفت، یکی از ثبت نام‌کنندگان برای پست ریاست بود که صلاحیت او نیز تایید شد. سرپرست فعلی فدراسیون در آخرین روز برای شرکت در انتخابات به جمع‌بندی رسید و اینک می‌تواند برای حضور طولانی‌تر در رأس کار، با نامزدهای تایید شده دیگر رقابت کند.

عزیزالله محمدی دیگر نامزدی است که صلاحیت او نیز تایید شد. او در دوران ریاست کفاشیان و تاج چند سال به عنوان نایب رئیس دوم و رئیس سازمان لیگ فوتبال فعالیت کرد و اینک به دنبال نشستن روی صندلی ریاست است.

مراجع نظارتی نظر می‌دهند

اسامی 3 نامزدی که مورد تایید کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال قرار گرفت برای استعلام به مراجع چهارگانه ارسال خواهد شد. در صورت تایید بعد از این استعلام، حضور آنها در انتخابات شهریور ماه نهایی خواهد شد. با این حال، اگر مشکل خاصی پیش نیاید، این سه نفر در روز هشتم شهریور برای نشستن روی صندلی مدیریتی فدراسیون فوتبال تلاش خواهند کرد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.