راه‌اندازی بازارچه اینترنتی فروش محصولات مددجویان زندانی

رئیس سازمان زندان‌ها در بازدید از زندان مرکزی استان یزد و کارگاه‌های حرفه‌آموزی آن گفت: به‌زودی از بازارچه اینترنتی برای فروش محصولات رونمایی خواهیم کرد تا زندانی، غرفه‌ای برای عرضه و فروش محصولاتش داشته باشد.

به گزارش شهروند آنلاین، غلامعلی محمدی در سفر خود به استان یزد، از زندان مرکزی این استان بازدید و شیوه خدمت‌دهی به مددجویان را در بخش‌های مختلف اندرزگاه و فضای خوابگاهی ارزیابی کرد. او همچنین با حضور در کارگاه‌های اشتغال، اقدامات مرتبط با اشتغال‌زایی و حرفه‌آموزی در این زندان را پیگیری کرد.

گسترش دامنه تامین اشتغال، از مددجویان تا خانواده‌های آنها

غلامعلی محمدی دراین سرکشی تأکید کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما درسال جاری، توسعه کمی و کیفی اشتغال زندانیان و توانمندسازی خانواده آنان است؛ تفاهمنامه‌هایی را با دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط منعقد کرده‌ایم تا اشتغال را نه‌فقط برای مددجویان بلکه خانواده‌های‌شان تأمین کنیم.

او همچنین تاکید کرد: یکی دیگر از اهداف ما در این بازدیدها، دریافت دغدغه‌ها و مشکلات همکاران در زندان‌ها و نیز بررسی وضع اقدامات اصلاحی و تربیتی و دیگر اولویت‌ها در مراکز تأمینی و تربیتی است. او افزود: در ارزیابی اشتغال در زندان‌ها، چگونگی پرداخت حقوق مددجویان تا بازار کار محصولات و یا نحوه حرفه‌آموزی آنها را بررسی خواهیم کرد.

حمایت از معیشت مددجویان با توسعه اشتغال

محمدی گفت: به زودی از بازارچه اینترنتی برای فروش محصولات رونمایی خواهیم کرد تا زندانی، غرفه‌ای برای عرضه و فروش محصولاتش داشته باشد. او تاکید کرد: برای ما مهم این است که از مددجو و معیشتش حمایت کنیم تا با کسب حرفه و شغل، پس از آزادی نیز شغلش را ادامه دهد.

رئیس سازمان زندان‌ها در این سرکشی علاوه بر بررسی اشتغال نشسته مددجویان، در کلاس‌های حرفه‌آموزی و کارگاه‌های اشتغال مستقر در زندان مرکزی یزد مانند کارگاه حکاکی، چرم‌دوزی، تسبیح‌سازی، تولید صنایع و محصولات چوبی، فیروزه‌کوبی و قلم‌زنی روی مس، پرورش ماهی‌های تزیینی، کارگاه پیکرتراشی احجام چوبی سنتی، کارگاه قالیبافی، کلاس آموزش تاسیسات، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، صنایع چوب، کارگاه خیاطی، کلاس آموزش برق و … نیز حضور یافت./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.