برای رسیدن به توافق خوب، جدی هستیم

کنعانی:

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سیاست اصولی دولت سیزدهم در بحث مذاکرات این است که اقتصاد و معیشت مردم را به روند مذاکرات رفع تحریم ها گره نزند

به گزارش شهروند آنلاین؛ناصر کنعانی در نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی  ادامه داد: ما برای رسیدن به یک توافق خوب، پایدار و قوی، جدی هستیم.

وی تصریح کرد: روند گفت‌وگو از طریق کانال های ارتباطی ادامه دارد.

وی در پاسخ به سوالی گفت: ما علاقمند هستیم که در آینده نزدیک توافق شکل بگیرد و تمام تلاش هایمان در این ارتباط هست ولی در این زمینه احساسی و شتاب زده هم عمل نمی کنیم و منافع اساسی کشور را قربانی  شتاب زدگی نمی‌کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اظهارات فؤاد حسین وزیر خارجه عراق درباره مذاکرات ایران و عربستان سعودی خاطرنشان کرد: پنج دور مذاکرات ایران با عربستان و با میزبانی دولت عراق در بغداد برگزار شد و خوشبختانه نتایج خوب و دلگرم کننده‌ای داشته است. بعد از اجلاس جده فؤاد حسین با امیرعبداللهیان تماس تلفنی داشت و ایشان را در جریان برخی مسائل مرتبط با اجلاس جده قرار داد.

وی گفت: در این گفت‌وگو فؤاد حسین به این نکته اشاره کرد که محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان در حاشیه گفت‌وگو در جده اظهار تمایل و آمادگی کرده که گفت‌وگوی رسمی و علنی سیاسی ایران و عربستان در نشست بعدی برقرار شود. این یک نشانه مثبت است و گمان می‌کنیم با توجه به اراده مثبت طرفین برای گام عملی به سمت جلو این زمینه فراهم است که نشست بعدی را در سطح رسمی و سیاسی در بغداد داشته باشیم و گام ملموس و بزرگ در جهت ارتقا و از سرگیری مناسبات دو کشور داشته باشیم و از اقدامات دولت عراق در این زمینه قدردانی می‌کنیم.

کنعانی در مورد اظهارات اخیر گروسی در مورد فعالیت های هسته ای ایران هم گفت: اظهارات اخیر آقای گروسی، سازنده، دقیق و  فنی نیست.
وی تاکید کرد: ایشان را دعوت می کنیم که از بیان اظهارات با انگیزه های سیاسی خودداری کند. از سنگ اندازی در مسیر رفع تحریم ها و حصول توافق در این زمینه اجتناب کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که با توجه به حکم دادگاه سوئد علیه حمید نوری، ایران هفته پیش سفیر خود در این کشور اروپایی را برای مشورت به تهران فرا خواند آیا این به معنا است که ایران تصمیم به سطح کاهش روابط. خود با سوئد  گرفته است گفت: ما در حال حاضر هیچ برنامه  ای برای کاهش سطح روابط  سیاسی با سوئد نداریم. ایران سفیر خود برای انجام مشورت های بیشتر به تهران فرا خوانده است.

کنعانی گفت: ما از تمامی امکانات خود برای آزادی آقای نوری استفاده می کنیم. ما معتقد هستیم که این موضوع را باید در سایه گفت وگوهای دو جانبه با مقامات سوئد حل و فصل کنیم و دیدگاه های خود را در مورد این حکم به مقامات سوئد منتقل کرده ایم.

وی درباره انتخاب سفیر از سوی دولت کویت هم گفت؛ انشالله به زودی سفیر جدید کویت در ایران، در تهران مستقر خواهد شد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.