انهدام شبکه بزرگ جعل و فساد اقتصادی

وزارت اطلاعات اعلام کرد: با تلاش‌ شبانه‌روزی و اقدامات اطلاعاتی گسترده‌ سربازان گمنام امام زمان (عج)، باند ۱۳۹ نفره از یک شبکه‌ بزرگ و سازمان‌ یافته‌ جعل و فساد اقتصادی، شناسایی شد و همه اعضای آن دستگیر شدند.

به گزارش شهروند آنلاین، متن اطلاعیه روابط عمومی وزارت اطلاعات به این شرح است:

اعضای شبکه بزرگ جعل و فساد اقتصادی دستگیر شدند

این باند طی سال‌های اخیر در استان‌های تهران و البرز، با سوءاستفاده از مدارک هویتی افراد مستمند و معتادان بی‌خانمان و از راه جعل گسترده و حرفه‌ای اسناد شخصی و دولتی، اقدام به ثبت شرکت‌های صوری می‌کردند و در مرحله‌ بعدی نیز با جعل اسناد و مهر‌های مورد نیاز، اقدام به تأسیس ۲۶۷ شرکت کاغذی کرده بودند.

تبهکاران مذکور سپس با سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی افراد دیگر و فروش فاکتور‌های صوری به برخی مؤدیان، درآمد‌های نامشروع خود را پنهان می‌کردند.

متهمین مورد بحث، علاوه براین اقدامات مجرمانه، مبادرت به فرار مالیاتی یازده هزار میلیارد تومانی نیز کرده بودند که به‌رغم به کارگیری شیوه‌های کاملاً پیچیده، اما با عنایات الهی و پی‌گیری‌های هوشمندانه، فشرده و چند ماهه‌ اطلاعاتی، مورد شناسایی و بازداشت قرار گرفته و پس از تکمیل تحقیقات و جمع‌آوری مستندات، پرونده در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

وزارت اطلاعات قطعاً شیوه‌ها و سرنخ‌های کشف شده در این پرونده را در رهگیری فعالیت باندهای مشابه احتمالی مورد استفاده قرار داده و در شناسایی و برخورد با چنین باند‌هایی از پای نخواهد نشست و برخورد قاطع خواهد کرد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.