مجلس وارد دعوای فوتبالی‌ها شد!

بعد از انتقادهای اخیر کارشناسان، مجلسی‌ها پیگیر حذف مهدی تاج از انتخابات شدند

برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی درصدد هستند تا با تکمیل پرونده فاجعه قرارداد مارک ویلموتس مانع از حضور مهدی تاج در انتخابات فوتبال شوند.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین، با نزدیک شدن به انتخابات فدراسیون فوتبال، حواشی پیرامون این رویداد مهم هم بیشتر می‌شود. بعد از آنکه کمیته بدوی انتخابات صلاحیت مهدی تاج، میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی را به عنوان کاندیداهای ریاست فدراسیون تایید کرد، حالا حواشی جدیدی پیش آمده است که حول  مهدی تاج می‌گردد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال که به واسطه اقدامات گذشته‌اش مخالفان زیادی در فضای فوتبال و غیر فوتبال دارد، حالا کاندیدای دوباره ریاست شده و در بین اعضای مجمع نیز ظاهرا مقبولیت خوبی دارد، اما خیلی‌ها به دنبال آن هستند تا اجازه ندهند صلاحیت او تایید شود. به همین خاطر است که بعد از انتقادهای گسترده کارشناسان و پیشکسوتان از کاندیداتوری تاج، حالا پای نمایندگان مجلس به ماجرای انتخابات باز شده است.

مخالفت صریح رئیس کمیسیون اصل نود با تاج

در این شرایط برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به موضوع حضور تاج در انتخابات واکنش نشان داده و موضع‌گیری‌هایی داشته‌اند. البته که این موضوع اختلاف نظرهایی را نیز در مجلس پدید آورده است. بعد از اعلام خبر تایید صلاحیت مهدی تاج، نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، در توییتی حضور او را در فدراسیون قانونی ندانست. او بدون آنکه نامی از تاج بیاورد با طعنه به او نوشت:‌ «تا زمانی که پرونده فساد قرارداد ویلموتس تعیین تکلیف نشود و افراد از اتهاماتی که متوجه آنان شده تبرئه نشوند حضور این افراد مذکور در فدراسیون فوتبال قانونی نیست.»

تاج در مجلس موافق هم دارد

تاج البته در مجلس موافقانی هم دارد؛ افرادی مثل محمد مهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس، که با انجام مصاحبه‌ای در این‌باره حرف زده است. فروردین در واکنش به صحبت‌های پژمان‌فر گفته است:‌ «من درباره شخص خاصی صحبت نمی‌کنم، اما از همه همکارانم درخواست دارم اجازه دهند مباحث در حوزه‌های تخصصی پیش برود. موضوعات مربوط به قرارداد سرمربی سابق تیم ملی به صورت کامل یک بحث ورزشی است و به دلیل عدم پرداخت پول‌های ما در فیفا شکل گرفته است.»

رئیس فراکسیون ورزش مجلس افزود: «آقای تاج یکی از مدیران باتجربه و متخصص در حوزه فوتبال در این کشور است. ایشان از جانبازان جنگ تحمیلی و از دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و سال‌ها در این مملکت زحمت کشیده و انصاف نیست این‌گونه مورد تهاجم قرار گیرد. ایشان امروز نماینده فوتبال ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا محسوب می‌شود و افتخار فوتبال کشور در مجامع بین‌المللی است و قطعا باید مورد حمایت قرار بگیرد. بار دیگر از همه همکارانم درخواست می‌کنم با دوری از اظهارات شتابزده و غیر کارشناسی باعث بروز مشکل در سطح بین‌المللی برای فوتبال کشورمان نشوند و اجازه بدهند مباحث در حوزه‌های تخصصی پیش برود و مجمع فدراسیون برای آینده فوتبال کشور تصمیم بگیرد.»

نمایندگان در حال تکمیل پرونده ویلموتس

مهدی تاج برای آنکه بتواند در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کند،‌ باید از برخی مراجع ذی‌صلاح تایید شود. پرونده و رزومه تاج حالا در مراجع در حال بررسی است. در چنین شرایطی اما برخی نمایندگان مجلس به دنبال آن هستند تا با تکمیل پرونده مقصران بستن قرارداد مارک ویلموتس، اجازه تایید صلاحیت تاج را ندهند.

در زمان جنجالی شدن ماجرای ویلموتس در ایران، تعداد زیادی از نمایندگان مجلس پرونده‌ای علیه مهدی تاج و برخی نزدیکانش در فدراسیون فوتبال وقت تشکیل دادند، اما رسیدگی به این پرونده نیمه‌کاره ماند. حالا شنیده می‌شود که نمایندگان مخالف مهدی تاج در مجلس در حال تکمیل پرونده‌ای هستند که حدود 1.5 سال خاک خورده است.

این در شرایطی است که حدود یک ماه تا انتخابات فدراسیون فوتبال باقی مانده و مجلسی‌ها در تلاشند تا هرچه سریع‌تر موضوع پرونده ویلموتس را به نتیجه برسانند و آن را به قوه قضائیه تحویل بدهند. مساله‌ای که سبب می‌شود طی روزهای آینده نیز شاهد واکنش‌های ریز و درشت دیگری از سوی برخی مقامات غیر فوتبالی درباره انتخابات فدراسیون و به‌خصوص مهدی تاج باشیم.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.