نوسازی ناوگان امدادی هلال احمر تا پایان سال

اعتبارات لازم برای خرید خودروی نجات، آمبولانس و تجهیزات، تخصیص داده شده است

دکتر کولیوند ضمن بیان این مطلب تصریح کرد که تا پایان سال نسبت به خریداری تجهیزات و خودرو اقدام می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین؛ یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر عصر امروز با حضور رئیس جمعیت هلال احمر، نماینده‌ولی فقیه و دبیرکل و اعضا برگزار شد. در این جلسه دکتر کولیوند گزارشی از حضور و مشارکت فعال جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در نشست‌های فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر ارائه داد.

رئیس جمعیت هلال احمر با تبریک دریافت بالاترین نشان فدراسیون (هانری داویسون) به تمامی مردم ایران خاطر نشان کرد: در مدت حضور در ژنو جلسات موثری برگزار و ۱۲ تفاهم‌نامه با جمعیت‌های ملی منعقد شد و چند تفاهم‌نامه دیگر نیز در حال انعقاد است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به انتخاب عضو جمعیت هلال احمر ایران به عنوان رئیس کمیته پیش‌نویس نشست مجمع عمومی در ژنو افزود: هدف ما حضور فعال در عرصه‌های بین‌الملل و مشارکت فعالانه در تصمیم‌گیری‌های فدراسیون است. در این زمینه رایزنی‌ها انجام شده و یک نفر از جمعیت هلال احمر ایران در دفتر منطقه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) مستقر شد و ۲ نماینده دیگر نیز بزودی در دفتر فدراسیون در ژنو مستقر خواهند شد.

رئیس جمعیت هلال احمر در ارائه گزارش عملیات امدادی، درمانی جمعیت در مراسم حج تمتع سال ۱۴۰۱ گفت: برای اولین بار در تاریخ حج تمتع، روسای جمعیت ملی ایران و عربستان دیدار و در خصوص همکاری‌های مشترک تبادل نظر کردند.

او با اشاره به همکاری، تعامل و هماهنگی موثر با مسئولان عربستانی برای خدمت‌رسانی بهتر به حجاج ایرانی افزود: در حج تمتع امسال امکانات و تجهیزات خوبی در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به جلسات موثر برگزار شده با فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه از توسعه فعالیت‌های بین‌المللی و همکاری‌های مشترک خبر داد.

دکتر کولیوند با اشاره به ضرورت تجهیز و نوسازی ناوگان امدادی برای ارائه خدمات به موقع و شایسته افزود: اعتبارات لازم برای خرید خودروی نجات، آمبولانس و تجهیزات، تخصیص داده شده است که تا پایان سال نسبت به خریداری تجهیزات و خودرو اقدام می‌شود.

او با اشاره به حادثه سیل اخیر در استان فارس تاکید کرد: متاسفانه بسیاری افرادی که در حوادثی چون سیل آسیب می‌بینند افرادی‌اند‌ که با حوادث آشنایی ندارند بنابراین با توجه وظایف جمعیت هلال احمر در حوزه آموزش و تاب‌آوری جامعه، موضوع آموزش همگانی موضوع بسیار مهم و اولویت داری است که باید بیش از بیش برای آن برنامه‌ریزی شود.

در این جلسه گزارش عملیات امدادرسانی جمعیت به زلزله‌زدگان استان هرمزگان و آسیب دیدگان حادثه واژگونی قطار در طبس و گزارش برنامه‌های راهبردی، وظایف و تکالیف جمعیت هلال احمر در حیطه پدافند غیرعامل ارائه شد./ پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.