هدفگذاری جهش تولید در دولت اعلام شد

معاون اول رئيس جمهوری با اشاره به تأكيدات و حمايت های مقام معظم رهبری برای اجرای طرح جهش توليد در ديمزارهای كشور تصريح كرد: پس از اجراي موفقيت آميز طرح جهش توليد در ديمزارهاي كشور بايد به دنبال طرح جهش توليد در شيلات باشيم كه مي تواند به اشتغالزايي و درآمد پايدار براي مردمان ساحل نشين منجر شود.

به گزارش شهروند آنلاین  محمد مخبر صبح امروز در همايش آغازين سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با عنوان طرح جهش توليد در ديمزارهای كشور، برنامه ريزی و اجراي اين طرح را حركت در مسيري مقدس دانست و گفت: عزم جدی ما در این خصوص به واسطه اهميت امنيت غذايي و كشاورزي در کشور است.

معاون اول رئيس جمهوری ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت های مردمی در کشور، گفت: تعامل مردم و دولت بسیار حائز اهمیت است و هر جا اعتماد مردم را در هر زمينه ای به دست آورديم به موفقيت رسيديم.

دكتر مخبر در ادامه با اشاره به وسعت سه استان شمالي ايران و میزان بارندگي در اين استان ها گفت: بايد ضمن استفاده از ظرفیت‌های مختلفی که در کشور وجود دارد، فناوري هاي روز دنيا براي افزايش بهره وري و درآمدزايي در حوزه کشاورزی و سایر حوزه ها در كشور نیز مورد توجه قرار داشته باشد.

معاون اول رئيس جمهوری همچنين به مشكلات كشور در زمان روي كار آمدن دولت سيزدهم از جمله ذخاير بسيار نگران كننده در قبل اشاره و تصريح كرد: دولت شرايط بسيار سختي را پشت سر گذاشت و بعد از چند ماه توانستيم با وجود مشكلات بين المللي و منطقه اي، خشكسالي و تغييرات اقليمي، عمده ذخاير كشور را به بالاي ۶۰ درصد و در برخي اقلام تا ۹۰ درصد برسانيم.

مخبر در خصوص اهميت كشت ديم در كشور ادامه داد: بايد به سمتي حركت كرد كه حتي يك متر زمين ديم در كشور نباشد كه زير كشت نرفته باشد و اگر زمين كشاورزي بدون استفاده بماند، حتما به دلیل ضعف مديريتي است.

معاون اول رئيس جمهوری همچنين با اشاره به دسترسي كشور به دریا و اقیانوس، ادامه داد:‌ پس از اجراي موفقيت آميز طرح جهش توليد در ديمزارهاي كشور بايد به دنبال طرح جهش توليد در شيلات باشيم كه مي تواند به اشتغالزايي و درآمد پايدار براي مردمان ساحل نشين منجر شود./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.