زمین‌گیری نیمی از هواپیما‌های مسافری کشور

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: نرخ ارز مبنای محاسبه قیمت بلیت، دلار ۲۵ هزار تومانی بوده که این مبلغ اکنون بسیار بالاتر از مبلغ زمان محاسبه است.

به گزارش شهروند آنلاین، سید عبدالرضا موسوی در جمع خبرنگاران افزود: شصت درصد هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی ارزی است که شامل خرید هواپیما و قطعه، روغن، گریس، موکت کف، تایر، روکش صندلی، بیمه مسافران داخلی و خارجی، آموزش ادواری خلبانان، حق عضویت سازمان‌های بین المللی، هزینه‌های نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های خارجی و مواردی از این دست است.

او افزود: ریشه مشکلات صنعت هوایی زمین‌گیر بودن نیمی از ناوگان هوایی است، چون از مجموع ۳۳۳ هواپیمای مسافری موجود، بیش از ۵۰ درصد آنها زمین‌گیر شده اند.

او افزود: هزینه نشست و برخاست هر هواپیما در سال گذشته افزایش زیادی یافت و هم اکنون بیش از ۱۱ درصد هزینه‌های بلیت به تعرفه‌های فرودگاهی اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس افزود: هم اکنون هزینه‌های فرودگاهی در فرودگاه اهواز چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که هزینه‌های فرودگاه مشهد شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و در فرودگاه مهرآباد هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است./واحد مرکزی خبر

انتنهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.