تاثیر نرخ بهره بین بانکی بر بورس عشقی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با مدیریت بانک مرکزی نرخ بهره بین بانکی مدیریت و روند صعودی آن متوقف می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین؛ مجید عشقی امروز در نشست مشترک با رئیس بانک مرکزی، با ارائه تحلیلی از وضعیت فعلی بازار سرمایه و عوامل متعدد اثرگذار بر روند شاخص بورس طی ماه‌ها و روز‌های اخیر، از اهتمام رئیس کل بانک مرکزی به منظور رسیدگی به دغدغه فعالان بورس قدردانی کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با تصمیم بانک مرکزی مبنی بر کنترل نرخ سود بین بانکی، یکی از این دغدغه‌ها برطرف خواهد شد.

عشقی تصریح کرد: متغیر‌هایی همچون افت قیمت جهانی کالا‌ها و یا برخی تصمیمات از جمله نرخ گذاری دستوری کالا‌ها نیز بر وضعیت درآمدی شرکت‌های بورسی و کاهش پیش بینی پذیری و اطمینان در بازار سرمایه اثرگذار است که امیدواریم برای حل این موضوعات نیز تدابیر لازم اتخاذ و اطمینان فعالان بازار سرمایه به این بازار تقویت شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین به برخی راهکار‌ها به منظور تقویت هم افزایی بازار پول و سرمایه، از جمله رفع برخی محدودیت‌ها در تراکنش متقاضیان سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری، اصلاح مقررات در حوزه نهاد‌های مالی وابسته به بانک‌ها، تسهیل ارائه خدمات شبکه بانکی به شرکت‌ها و نهاد‌های فعال در بازار سرمایه اشاره کرد که با استقبال رئیس کل بانک مرکزی مواجه و مقرر شد تدابیر پیشنهادی در کمیته مشترک بانک مرکزی و سازمان بورس مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گیرد.

عشقی همچنین درباره افرادی که سهام عدالت دارند و در سال‌های گذشته فوت شدند، گفت: باید این دارایی‌ها به وراث این افراد منتقل شود، در این خصوص یک تعاملی با قوه قضائیه داشتیم چرا که این کار باید به صورت الکترونیکی انجام شود.

او افزود: براساس برنامه‌ریزی که انجام شده امیدواریم تا پایان شهریورماه بستر این امر کاملا آماده شود و بتوانیم انتقال‌ها را انجام دهیم.

عشقی درباره جاماندگان سهام عدالت هم گفت: براساس قانون مجلس، سازمان خصوصی سازی در حال رایزنی با دستگاه‌های مربوطه است که این افراد را شناسایی کنند و طبق قانون، سهام عدالت به آنها اختصاص دهند.

رئیس سازمان بورس تاکید کرد: سازمان بورس درباره تخصیص سهام جدید به جاماندگان مسئولیتی ندارد و هر زمان که سازمان خصوصی اعلام کند و افراد جدید را معرفی کند، سهام آنها در سامانه‌های بورس ثبت می‌شود و مانند دیگر سهامداران سود به آنها تخصیص داده می‌شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.