پرونده پتروشیمی میانکاله برای همیشه بسته شد

رئیس سازمان محیط زیست اعلام کرد: با قطعیت می‌گویم که پرونده توسعه پتروشیمی در میانکاله برای همیشه بسته شد و دیگر شاهد چنین فعالیت‌هایی در این منطقه نخواهیم بود.

به گزارش شهروند آنلاین؛ معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست، طی بازدید از غرفه‌های فعال در حوزه محیط ‌زیست نمایشگاه هم‌افزایی مدیریت ایران اظهار کرد: جوانان ما در جای جای کشور، توانمندی‌ها و استعدادهای فراوانی در همه حوزه‌ها دارند؛ به عنوان مثال یک غرفه محیط زیستی در این رویداد حضور داشت که می‌توانست ضایعات محیط زیستی را به راحتی به کودهای قابل استفاده تبدیل کند که این توانایی دستاورد مهمی است.

دکتر علی سلاجقه ادامه داد: با توجه به مصرف بسیار زیاد نایلون و پلاستیک در ضخامت 25 میکرون که در کشور داریم، توانایی این شرکت یک ظرفیت بسیار عالی را برای جوانان ما ایجاد می‌کند؛ ما به عنوان متولی حفاظت از محیط زیست کشور تلاش می‌کنیم که حتماً از این ظرفیت‌ها استفاده شود و این دستاوردها را به صنایع معرفی کنیم تا از این طریق بخشی از مشکلات محیط زیستی کشور حل شود.

او درباره معضل شکار پرندگان مهاجر در میانکاله گفت: در میانکاله بحث شکار سنتی همیشه وجود داشته و مردم بومی منطقه از گذشته این کار را انجام می‌دادند؛ اما متأسفانه شکارچیان غیرمجاز به منطقه وارد می‌شوند و در کنار آنها، بازارهای مفسده‌انگیز شکل می‌گیرد که البته این موضوع از دید محیط زیست پنهان نمانده و ما با مجموعه قضائی، دادستانی استان، مجموعه‌های امنیتی و نیروی انتظامی هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و به شکارچیان غیرمجاز اجازه شکار و بازارگردانی را نخواهیم داد.

معاون رئیس جمهوری درباره پتروشیمی میانکاله گفت: با قطعیت می‌گویم که پرونده توسعه پتروشیمی در میانکاله برای همیشه بسته شد و دیگر شاهد چنین فعالیت‌هایی در این منطقه نخواهیم بود.

رئیس سازمان محیط زیست درباره سوزاندن مازوت در نیروگاه‌های استان مرکزی و مازندران اظهار داشت: فراهم کردن سوخت استاندارد برای نیروگاه‌ها در دستور کار دولت قرار دارد؛ که این مهم با کمک مردم انجام می‌شود و مردم نیز باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

سلاجقه تصریح کرد: مقرر شد تا در نیروگاه شازند اراک مازوت‌سوزی اتفاق نیفتد و روزانه سه میلیون مترمکعب گاز مورد نیاز این نیروگاه توسط وزارت نفت تأمین شود؛ به پالایشگاه آبادان نیز امسال حدود 300 میلیون یورو بودجه اختصاص پیدا کرد تا این پالایشگاه نیز به سمت کاهش سولفور و نهایتاً حذف سولفور حرکت کند.

او درخصوص نیروگاه شهید سلیمی نکا نیز گفت: این نیروگاه یکی از نیروگاه‌هایی است که متأسفانه آلاینده‌های زیاد آن هم برای پوشش گیاهی و هم پوشش جانوری منطقه مشکل‌ساز بوده است؛ در خصوص پوشش جانوری منطقه بنده شخصاً با مردم منطقه صحبت کردم و بنابر گفته آنها، ماهیگیران منطقه سالانه چندین تن از ماهیان خود را بر اثر آلودگی حاصل از این نیروگاه از دست می‌دهند.

سلاجقه خاطرنشان کرد: در این راستا سعی می‌کنیم که وزارت نفت به تکالیف خود عمل کند و کاهش مازوت‌سوزی را در نیروگاه شهید سلیمی شهرستان نکا داشته باشیم./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.