الکل وکرونا از عوامل مرگ ومیر انگلیسی‌ها

در پی همه گیری کووید، تعطیلی کسب و کار‌ها و باقی ماندن مردم در منازل در انگلیس، نوشیدن مشروبات الکلی در این کشور فزونی گرفت و به همین علت، احتمالا ۲۵ هزار نفر دیگر قربانی الکل خواهند شد.

به گزارش شهروند آنلاین از لندن؛ گزارش‌های منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد مرگ ناشی از نوشیدن الکل در انگلیس در ۲۰ سال اخیر رو به افزایش بوده است و باقی ماندن در منزل در دوران همه گیری کووید، این روند را تشدید کرده است.

پژوهشگران دانشگاه شفیلد و موسسه مطالعات الکل (Institute of Alcohol Studies) در انگلیس اعلام کردند تعطیلی‌ها و نگرانی‌های ناشی از کووید همچنین موجب می‌شود حدود ۱۵۰ هزار نفر دیگر در این کشور، به مشکلات جدی ناشی از عادت نوشیدن الکل مبتلا شوند.

به گزارش این پژوهشگران، افزایش نوشیدن مشروب الکلی در دوران همه گیری کووید موجب شده است به این علت یک میلیون نفر بیشتر در بیمارستان‌های این کشور بستری شوند و بیش از ۵ میلیارد پوند هزینه بر نظام بهداشت و درمان انگلیس تحمیل شود.

نشریه گاردین در این باره نوشت: کارشناسان بهداشت و درمان از دولت انگلیس می‌خواهند تا با اقداماتی همچون بالا بردن قیمت نوشیدنی‌های الکلی، آموزش به مردم و محدود کردن تبلیغات ودسترسی مردم به خرید این نوشیدنی ها، به فکر سلامت مردم باشد.

پژوهشگران دانشگاه شفیلد در انگلیس گزارش می‌دهند در صورتی که مصرف کنندگان نوشیدنی‌های الکلی، همچون دوران قرنطینه کرونایی، به مصرف فراوان ادامه دهند، بیش از ۲۵ هزار نفر دیگر بر شمار قربانیان الکل در این کشور افزوده می‌شود، بیش از ۹۷۲ هزارنفر دیگر در بیمارستان‌های انگلیس بستری می‌شوند و تا سال ۲۰۴۲ میلادی ۵.۲ میلیارد پوند هزینه اضافه بر سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس تحمیل می‌شود.

به گزارش این پژوهشگران، در سال ۲۰۲۰ میلادی و در پی آغاز همه گیری ویروس کرونا، مصرف الکل موجب شد ۲۰ درصد بر شمار مرگ‌های مرتبط با الکل در انگلیس افزوده شود.

انگلیس از جمله کشور‌های غربی است که سرانه مصرف الکل در آن زیاد است و مدتهاست که کارشناسان سلامت جامعه در این باره هشدار می‌دهند، اما به عقیده آنان درآمد‌های سرشار مصرف الکل برای فروشندگان آن و نیز مالیات‌هایی که دولت از این راه کسب می‌کند مانع از ایجاد محدودیت‌های تبلیغ و فروش نوشیدنی‌های الکلی و زیانبار برای سلامت افراد جامعه شده است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.