ارتش چین نانسی پلوسی را تهدید کرد

مقام‌ نظامی چین نسبت به احتمال سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان واکنش نشان داد

تان کفی، سخنگوی وزارت دفاع چین روز سه‌شنبه در واکنش به اخبار مربوط به سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان اعلام کرد در صورت انجام شدن این سفر، ارتش چین بیکار نخواهد نشست.

به گزارش شهروند آنلاین؛ این مقام نظامی چین تاکید کرد چنانچه آمریکا بر سفر نانسی پلوسی به تایوان پافشاری کند، ارتش چین بیکار نخواهد نشست و اقداماتی قوی برای خنثی کردن هرگونه مداخله‌گری خارجی و تلاش‌های جدایی‌طلبانه انجام خواهد داد.

پیش از این مقامات وزارت خارجه چین نیز درباره تبعات خطرناک سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان هشدار داده بودند، اما سخنان امروز یک مقام ارشد نظامی چین، پیامی متفاوت از پیام‌های روزهای اخیر مقامات سیاسی و دیپلماتیک بوده و ماهیت نظامی این پیام، نشانگر جدیت چین نسبت به واکنش‌های قوی در قبال هرگونه اقدام تحریک‌آمیز از سوی آمریکا است.

پایگاه خبری واشنگتن پست نیز روز گذشته در گزارشی نوشت ارتش آمریکا در حال بررسی حرکت ناوهای هواپیمابر یا ارسال هواپیماهای جنگنده برای پشتیبانی نزدیک هوایی در جریان سفر احتمالی ماه اوت نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان است.

این رسانه آمریکایی می‌نویسد اقدام اخیر ارتش آمریکا پس از آن صورت گرفت که چین هشدارهای تندی به دولت آمریکا درباره سفر پلوسی به تایوان ارسال کرد. 6 مقام آگاه گفته‌اند این هشدارها به‌طور قابل‌توجهی از اخطارهای پیشین چین به آمریکا در خصوص سیاست واشنگتن در باره تایوان، شدیدتر بوده است.

فایننشال تایمز به نقل از چند نفر از افراد آشنا به این مسائل ادعا کرد هشدارهای خصوصی چین به آمریکا به پاسخ نظامی احتمالی در صورت انجام این سفر اشاره می‌کند. در میانه تشدید کشمکش‌ها میان چین و آمریکا، وندی شرمن معاون وزیرامور خارجه آمریکا و کارولین کندی سفیر آمریکا در استرالیا نیز قرار است ماه آینده میلادی به جزایر سلیمان سفر کنند. موضوعی که کارشناسان آن را عامل تشدید تنش‌های خطرناک میان واشنگتن و پکن می‌دانند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.