ترمیم موجودی انبارهای هلال احمر

رئیس سازمان امداد و نجات گفت موجودی ۲ انبار برای آمادگی در برابر سیل ترمیم شده است

مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان با اشاره به هشدار هواشناسی درباره احتمال جاری شدن سیل در چهار استان جنوبی کشور تا پایان هفته جاری، از بررسی دوباره انبارهای امدادی هلال احمر در استان‌های درگیر سیلاب و استان‌های معین آنها و ترمیم موجودی انبارهای امدادی دو استان خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ ولی‌پور در پی پیش‌بینی سازمان هواشناسی از احتمال جاری شدن سیل در چهار استان سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و هرمزگان اظهار کرد: برابر پیش‌بینی هواشناسی احتمال جاری شدن سیل در این چهار استان تا روزهای پایانی هفته جاری وجود دارد که البته در چند نقطه نیز در روز گذشته شاهد جاری شدن سیل بودیم که در جریان آن امدادگران به بیش از ۳۰۰ نفر امدادرسانی کرده و بالغ از ۱۰۰ نفر را اسکان اضطراری دادند.

او با بیان اینکه به محض اعلام هشدار قرمز هواشناسی، سازمان امداد و نجات امدادگران خود و تجهیزات امداد و نجات را به حالت آماده‌باش درآورد، گفت: در همین راستا نیز بالگردهای امداد و نجات به حالت آماده‌باش درآمد. همچنین یکی از اقداماتی که پس از صدور هشدار هواشناسی انجام می‌دهیم بررسی موجودی انبارهای امدادی در استان‌های یاد شده و نیز استان‌های معین است که در پی این هشدار نیز بلافاصله موجود انبارهای امدادی را مورد بررسی قرار دادیم.

ولی‌پور با بیان اینکه در چنین مواقعی نسبت به ترمیم موجودی اقلام امدادی مورد نیاز در انبارها اقدام خواهد شد، گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته موجودی انبارهای امدادی در استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان معین و استان هرمزگان ترمیم شد. در انبارهای امدادی دیگر استان‌ها نیز خوشبختانه مشکلی وجود نداشت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان با بیان اینکه نیروهای امداد و نجات در آماده‌باش کامل قرار دارند، گفت: تاکنون خوشبختانه خسارت زیادی در پی جاری شدن سیلاب نداشتیم و بحمدالله تلفات جانی نیز گزارش نشده است. با این وجود امدادگران هلال احمر از آماده باش کامل برخوردارند.

او همچنین به شهروندان هشدار داد که تا پایان هفته جاری از استقرار در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند و هشدارها و توصیه‌های مرتبط با سیل را جدی بگیرند./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.