صندلی شماره 2 ورزش به چه کسی می‌رسد؟

بررسی همه احتمالات درباره رئیس جدید کمیته ملی المپیک

با شروع نام‌نویسی از کاندیداهای احراز سمت ریاست کمیته ملی المپیک، فضای انتخاباتی جالبی برای تصدی صندلی شماره 2 ورزش ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، بیش از چهار سال است که سیدرضا صالحی امیری ریاست کمیته ملی المپیک را بر عهده دارد، اما او دیگر قرار نیست بر این صندلی تکیه بزند و به همین دلیل عرصه برای حضور افراد دیگر مهیا شده است.

حالا چهره‌های شناخته‌شده ورزش کشور برای ریاست کمیته ملی المپیک اقدام می‌کنند و باید دید معادلات چگونه رقم خواهد خورد و در نهایت چه فردی به این عنوان مهم در ورزش ایران خواهد رسید.

شروع ثبت‌نام و حضور 4 کاندیدا

نام‌نویسی از کاندیداهای احراز سمت ریاست کمیته ملی المپیک از صبح چهارشنبه شروع شد.  اولین نفری که در این انتخابات حضور پیدا کرد، هادی ساعی، رئیس کنونی فدراسیون تکواندو بود. بعد از او، محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک؛ آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو و مهدی علی‌نژاد، رئیس پیشین فدراسیون ووشو و معاون پیشین وزارت ورزش برای تصدی کرسی ریاست نام‌نویسی کردند.

این در حالی است که در روزهای آتی شاهد حضور افراد دیگری در صحنه انتخابات نیز خواهیم بود.

رئیس فعلی وارد می‌شود؟

در حالی که رئیس فعلی کمیته ملی المپیک در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرده قصد ندارد برای ادامه حضور در این جایگاه تلاش کند و کاندیدا شود، اما همچنان صحبت‌هایی از گوشه و کنار به گوش می‌رسد که حکایت از کاندیداتوری صالحی امیری و شانس بالای او برای ادامه ریاست در این کمیته دارد. بعید نیست که در 20 روز آینده، صالحی امیری با اصرار برخی از دوستان و اطرافیان خود و رؤسای فدراسیون‌ها تصمیم بگیرد برخلاف اظهار نظر قبلی خود، بار دیگر وارد انتخابات شود؛ اتفاقی که شاید تمامی معادلاتی را که در یکی، دو ماه اخیر چیده شده، بار دیگر تغییر دهد.

شایسته همه را سورپرایز می‌کند؟

با توجه به اینکه مجید شایسته به عنوان یکی از کارشناسان خبره از سوی کمیته ملی المپیک معرفی شده است، احتمال حضور او در انتخابات ریاست در مجمع پیش رو بسیار بالاست. شایسته که چند سال در فدراسیون تنیس مشغول بود و چهار سال اخیر در هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک عضویت داشت، در مجموعه ایران‌مال با سجادی از نزدیک کار کرده و بعید نیست ارتباط نزدیک و همزمان او با صالحی امیری و سید حمید سجادی، بتواند برگ برنده‌اش در انتخابات کمیته ملی المپیک باشد. البته ممکن است شایسته قصدی برای ورود به انتخابات ریاست نداشته باشد و بخواهد برای سایر پست‌ها نام‌نویسی کند اما به هر حال، برخی از او به عنوان سورپرایز احتمالی انتخابات حتی با حمایت دولت نام می‌برند.

حضور وزیر ورزش شایعه است؟

حضور وزیر ورزش و جوانان در انتخابات کمیته ملی المپیک، موضوعی است که در ماه‌های اخیر بارها مطرح شده و حتی واکنش سجادی را نیز در پی داشته است و با اینکه او چنین شایعه‌ای را رد کرده، اما به نظر می‌رسد همچنان امکان نام‌نویسی وزیر ورزش در انتخابات کمیته ملی المپیک وجود دارد. از آنجایی که ترکیب فعلی مجمع نشان می‌دهد گزینه خاصی از سوی دولت برای ورود به انتخابات کمیته ملی المپیک مطرح نشده، شاید پروژه حضور سجادی در انتخابات این کمیته جدی‌تر از قبل هم شده باشد. به هر حال، باید تا آخرین روز ثبت‌نام از کاندیداها منتظر ماند و دید که وزیر ورزش قصدی برای حضور در این انتخابات خواهد داشت یا خیر؟

دبیر، كيهانى و…

البته همه رؤسای فدراسیون‌ها از جمله علیرضا دبیر و آرش میراسماعیلی که نام‌شان در ماه‌های اخیر به عنوان نامزدهای احتمالی حضور در انتخابات مطرح شده، این شانس را دارند تا بتوانند در انتخابات کمیته ملی المپیک برای رسیدن به صندلی ریاست رقابت کنند، اما بعید به نظر می‌رسد با شرایط فعلی کمیته ملی المپیک و نزدیک بودن به تاریخ انتخابات، به جز چند گزینه ذکر شده بتوانیم شانس بالایی برای فرد دیگری در نشستن روی صندلی ریاست کمیته ملی المپیک قائل باشیم. البته مجيد كيهانى هم به عنوان ديگر كارشناس خبره مى‌تواند جزو كانديداهاى احتمالى باشد. ضمن اینکه احتمالا علیرضا دبیر نیز به زودی ثبت‌نام می‌کند تا بعد از ریاست کشتی به کمیته المپیک برود.

رئیس بعدی کیست؟

باید تا روز 20 مردادماه صبر کرد تا تکلیف نهایی کاندیداهای ریاست کمیته ملی المپیک مشخص شود و بعد از آن شاید راحت‌تر از حالا بتوان درباره رئیس بعدی این کمیته نظر داد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.