اهتزاز یکصد هزار پرچم حسینی در معابر تهران

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: صد هزار پرچم که در شهر‌های کاظمین و نجف متبرک شده اند روز پنجشنبه ششم مرداد در کلانشهر تهران به اهتزاز در می‌آید.

به گزارش شهروند آنلاین،رضا صیادی امروز در نشست خبری در تشریح برنامه‌های سازمان زیباسازی در ایام محرم، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های خود را اجرای طرح «سیاه‌پوشان شهر» اعلام کرد و افزود: در این طرح، تمرکز سازمان زیباسازی شهر تهران به سمت معابر فرامحلی رفته است که حدود ۱۳ هزار پرچم در ابعاد یک در چهار متر مربع در نقاط فرامحلی مانند پل‌ها و معابر بزرگراهی و خیابان‌های اصلی شهر نصب می‌شود.

او اضافه کرد: همچنین ۱۰۰ هزار پرچم محلی میان مردم و هیات‌ها توزیع و به بیش از یک هزار و ۵۰۰ مسجد، بسته‌های ویژه فضاسازی محیطی داده شده است. این بسته‌ها در اعیاد شعبانیه و عید غدیر هم توزیع شده بود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اظهار کرد: بیش از ۱۵۰ نماپرچم به منظور نصب بر ساختمان‌های بلندمرتبه تدارک دیده شده است که نصب این پرچم‌ها از فردا (پنجشنبه) آغاز خواهد شد.

صیادی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار رویداد بزرگ هنری خوشنویسی (کالیگرافی) نشان عاشقی برگزار می‌شود، گفت: عناصر حجمی در فضاسازی محیطی بسیار قابل اهمیت هستند؛ تصمیم گرفته شده که امسال سوگواره هنری برگزار و بر ۵۰۰ تیغه علامت که نماد عزاداری است، طراحی و خوشنویسی شود.

او درباره تبلیغات محیطی افزود: چند رویکرد برای طراحی در بیلبورد‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی انتخاب شده است؛ نخستین رویکرد، کودکان عاشورایی است که همه سازه‌های فرهنگی آن در حال اکران است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: مجموعه دوم، جملات خاطره‌انگیز برای مردم است که می‌تواند دل مردم را به نغمه عاشورایی متصل کند. این مجموعه دارای بارکد است که با اسکن آن روی بیلبورد‌ها به نوحه خوانی وصل می‌شوند و می‌توانند آثار را در بیلبورد‌های واقع در معابر پیاده محور، بشنوند.

صیادی اضافه کرد: دیوارنگاره بزرگی به طول ۴۰۰ متر اثر استاد کامیار صادقی در دهه اول محرم در بزرگراه ستاری رونمایی خواهد شد که با عنوان پرچم‌های حسینی در شورای هنری سازمان مصوب شده است.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.