اردن در پی احیای روابط با تهران

یک سیاستمدار اهل اردن تاکید کرد این کشور با میانجی‌گری عراق درحال احیای روابط خود با ایران است.

به گزارش شهروند آنلاین،محمد احمد الروسان، عضو دفتر سیاسی جنبش مردمی اردن، امروز اعلام کرد اردن در حال تلاش برای احیای روابط با ایران است و عراق مسئولیت آغاز مذاکرات میان این دو کشور را به منظور بهبود فضای حاکم بر مناسبات دو طرف، برعهده دارد.

او در مصاحبه با پایگاه «المعلومه» عراق، در این خصوص گفت: «نهادهای اطلاعاتی اردن و ایران تحت نظارت سازمان اطلاعات عراق در بغداد با هدف احیای روابط دو کشور، گفت‌وگو می‌کنند».

الروسان با بیان این‌که اردن به دنبال بازگرداندن سفیر خود به ایران است و در این میان منافع بر هر چیزی اولویت دارد، تاکید کرد: «فشارهای منطقه‌ای و بین‌المللی چیزی است که اردن را مجبور به احیای روابط با ایران کرده زیرا منافع از هر چیزی مهمتر است و ایران جزء کشورهای تاثیرگذار در منطقه است. بازگشت روابط ایران و اردن امیدبخش است».

در همین راستا پیش از این فواد حسین، وزیر خارجه عراق فاش کرده بود که در سفر الکاظمی (نخست وزیر عراق) به ایران، تهران ایده ایجاد کانال‌های ارتباطی با مصری‌ها را مطرح کرد و از گفت‌وگو‌های جداگانه در بغداد بین اردن، ایران و مصر خبر داد.

عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رای الیوم چندی پیش در گزارشی نوشت کسانی که با مزاج سیاسی اردن آشنا باشند، می‌دانند اظهار نظر مثبت و غافلگیر کننده مقامات این کشور درباره ایران، آن هم در این شرایط زمانی، نمی‌تواند اتفاقی یا ناشی از لغزش زبان باشد بلکه این سخن نتیجه تصمیم گیری سیاسی در بالاترین سطوح کشور است.

عبدالله دوم، شاه اردن نیز در آخرین نشستش که با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در واشنگتن داشته به او اعلام کرد هیچ توافق یا تشکیل گروهی بدون در نظر گرفتن ایران و مشارکت آن امکانپذیر نیست./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.