پیگرد قانونی ترامپ به مرحله حساس رسید/رقابت پرهیاهوی جانشینان جانسون

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 27 جولای 2022

رقابت دو کاندیدای رهبری حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیری بریتانیا، ریشی سوناک و لیز تراس، همچنان در رأس اخبار روزنامه‌های بریتانیایی است. «دادستان‌های ایالات متحده در حال پیگیری جزییات نقش ترامپ در شورش 6 ژانویه هستند» و «از شاهدان در مورد تلاش‌های رئیس‌جمهوری برای تغییر نتایج انتخابات سوال شد» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دیلی‌تلگراف، گاردین و نیویورک‌تایمز به شرح زیر است:

دیلی‌تلگراف

رقابت دو کاندیدای رهبری حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیری بریتانیا، ریشی سوناک و لیز تراس، همچنان در رأس اخبار روزنامه‌های بریتانیایی است. روزنامه تایمز از تعهد ریشی سوناک مبنی بر حذف مالیات بر ارزش افزوده قبوض انرژی در سال آینده گفته و آن را «تغییر چشمگیر استراتژی» نامیده است. این روزنامه گفته سوناک، وزیر دارایی سابق، قبلا در برابر فشارها برای وعده کاهش مالیات مقاومت کرده بود.

دیلی‌تلگراف با تیتر «تغییر موضع پرهیاهوی سوناک درباره کاهش مالیات» گزارش داده منبعی در کمپین انتخاباتی لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا و کاندیدای رهبری حزب محافظه‌کار و جانشینی بوریس جانسون (نخست‌وزیر مستعفی بریتانیا)،  این تعهد را «چرخش و تغییر موضع پرهیاهو» توصیف کرده است.

گاردین

گاردین بر گزارش کمیته نظارت بر هزینه‌های بریتانیا تمرکز کرده است؛ گزارشی که نشان می‌دهد وزرا و مقامات دولتی بریتانیا هنگام اعطای 777 میلیون پوند مربوط به قراردادهای کووید به شرکتی که اوون پترسون، نماینده حزب محافظه‌کار، را به عنوان لابی‌گر استخدام کرده بود، «از روی بی‌صداقتی و عاری از حس مسئولیت» عمل کردند. این روزنامه می‌گوید این گزارش که کمیته حساب‌های عمومی مجلس عوام آن را تهیه کرده است، ناکامی‌هایی را شناسایی کرده است که ممکن است با توجه به آنها بفهمیم آیا قراردادها به درستی بسته شده‌اند یا خیر.

نیویورک‌تایمز

تحقیق و بررسی درباره حمله هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، در روز 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره در اعتراض به  نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰، موضوع گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. «دادستان‌های ایالات متحده در حال پیگیری جزییات نقش ترامپ هستند» و «از شاهدان در مورد تلاش‌های رئیس‌جمهوری برای تغییر نتایج انتخابات سوال شد» عناوین گزارش اصلی این روزنامه است.

در گزارش آمده: «منبع مطلع از شهادت‌ها در کمیته تحقیق 6 ژانویه روز سه‌شنبه گفت که دادستان‌های فدرال در روزهای اخیر مستقیماً از شاهدان در مورد مشارکت دونالد جی.ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در تلاش‌ها برای رد شکست خود در انتخابات سوال کرده‌اند که نشان می‌دهد بررسی کیفری وزارت دادگستری به مرحله حساس‌تر و از نظر سیاسی نگران‌کننده‌تر رسیده است.»

(کمیته تحقیق مجلس نمایندگان به رهبری دموکرات‌ها تقریبا یک سال است مشغول بررسی درباره این موضوع است که طرفداران دونالد ترامپ چگونه ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا یورش بردند تا فرآیند تصدیق نتایج انتخابات را، که جو بایدن در آن پیروز شده بود، مختل کنند.)

تصویر اصلی نیویورک‌تایمز با این توضیح آمده: «آملیا و آنتونیو کاستیلو در یک ایستگاه اتوبوس بدون سقف در شهر سن آنتونیو؛ جایی که طبقه کارگر و مناطق فقیر درختان کمتری دارند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.