نسل بعدی واکسن کرونا: خداحافظی با تزریق؟

کارشناسان آمریکایی طی نشستی در خصوص نسل آتی واکسن‌های کووید – 19 هم اندیشی کردند

آینده واکسن‌های کرونا ممکن است دیگر به شکل دوز‌های تزریقی در بازو و یا پا نباشد، بلکه به جای آن ممکن است به شکل یک اسپری بینی و یا حتی تکه‌ای که برای چند دقیقه به پوست می‌چسبد، باشد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ گروهی از دانشمندان، پزشکان و مقامات بهداشتی دولت آمریکا روز سه‌شنبه به منظور بحث و بررسی در زمینه نسل آتی تزریق واکسن ضد کرونا و ویروس‌های مشابه آن در کاخ سفید جمع شدند.

طبق این گزارش، آن‌ها بر این باور بودند که فضا برای اصلاحات در این زمینه وجود دارد. در آینده می‌تواند واکسن‌هایی باشد که از فرد در برابر تمامی سویه‌های ویروس به طور مساوی محافظت کند و یا واکسن‌هایی باشد که در وهله نخست از ابتلای فرد جلوگیری کند.

دکتر آنتونی فائوچی، مشاور پزشکی کاخ سفید در این هم اندیشی خطاب به حضار گفت: به وضوح نیاز است تا رویکرد‌های مبتکرانه، محافظتی دیرپا و گسترده را در برابر [انواع] ویروس‌های شناخته شده و ناشناخته کرونا فراهم کند. اجماعی گسترده وجود دارد مبنی بر اینکه با وجود فواید واکسن‌هایی که در حال حاضر در دسترس هستند، اما هنوز این امر محقق نشده است.

فائوچی گفت: ما در حال حاضر جلوی بیش از 2 میلیون مرگ، ده‌ها میلیون مورد ابتلا و نیز نزدیک به یک تریلیون دلار هزینه‌های بهداشتی را علاوه بر قریب به ۲۰ میلیون مورد بستری در بیمارستان گرفته‌ایم و این خبر خوبی است. اما خبری که حواس ما را بایستی به خود جلب کند، چیست؟ آن این است که علت اینکه ما امروز در اینجا هستیم، این است که وظیفه ما به انجام نرسیده است.

طبق این گزارش، اکنون چندین گزینه مطرح است. یکی واکسن «پن- کرونا ویروس» است که می‌تواند در برابر طیف وسیعی از سویه‌های کووید در آینده و شاید حتی دیگر انواع ویروس کرونا محافظت ایجاد کرده و برای افرادی که از این واکسن استفاده می‌کنند، برای مدت طولانی تری حفاظت ایجاد کند.

گزینه دیگر، واکسنی است که در بینی افراد اسپری خواهد شد و واکسن مخاطی نامیده می‌شود. حتی نسل آینده واکسن‌ها می‌تواند یک تکه کوچکی باشد که به پوست چسبیده می‌شود و واکسن را در میکروسوزن‌هایی حمل کند. تمامی اینها، نوآوری‌های امیدوار کننده‌ای هستند که قادرند تا با یکدیگر نیز ترکیب شوند. با این حال، تمامی این‌ها در مراحل ابتدایی توسعه خود قرار دارند./بهداشت نیوز

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.