۱۷۹ طرح در سفر استانی دولت به همدان تصویب شد

رییس جمهور:

رییس جمهور گفت: در جریان سی امین سفر استانی هیات دولت، تامین اعتبار و اجرای ۱۷۹ طرح و پروژه حوزه های مختلف عمرانی و اقتصادی در استان همدان به تصویب رسید

به گزارش شهروند آنلاین؛سیدابراهیم رییسی پنج‌شنبه شب در نشست خبری پایان برنامه های سفر یک روزه خود به استان همدان، افزود: طرح های مصوب در سفر استانی به همدان شامل ۳۵ طرح زیربنایی، سه پروژه حوزه آب، خاک و کشاورزی، ۲۵ طرح بهداشتی و درمانی، ۷۹ طرح فرهنگی، ورزشی و گردشگری، ۳۳ طرح مرتبط با اشتغالزایی و ۲ طرح صنعتی و معدنی است.

وی اظهار داشت: طرح آبرسانی به شهر همدان(انتقال از سد تالوار)، بازسازی و اجرای ۳۲ رشته قنات، تکمیل شبکه های فاضلاب شهرهای همدان، ملایر نهاوند، بهار تویسرکان و اسدآباد، تکمیل تصفیه خانه های همدان و شهرک های صنعتی، پروژه آبرسانی به شهرهای ملایر، تویسرکان و دیگر مناطق، تکمیل سد خرم رود و تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی مناطق مختلف استان نیز از دیگر طرح های مصوب سفر هیات دولت به استان همدان است.

رییس جمهور تصریح کرد: توسعه زیر ساخت های بخش کشاورزی استان، تکمیل پست های برق شهرک های صنعتی ملایر، اسدآباد و تویسرکان، تاسیس نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر، طرح تسویه و انتقال پساب مناطق و شهرک های صنعتی نیز از دیگر مصوبات سفر در جلسه شورای اداری استان همدان است.

رییسی افزود: در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده ای نیز تصمیماتی خوبی گرفت شد ضمن اینکه تکمیل برخی مراکز درمانی از جمله تکمیل و تجهیز بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان، تکمیل مرکز جامع سرطان بیمارستان بعثت، راه اندازی ۱۴ مرکز جامع سلامت روستایی و خانه بهداشت و تکمیل بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی رزن از مهم ترین طرح های مصوب حوزه بهداشت و درمان استان همدان است.

به گفته وی، تکمیل مدارس نیمه تمام، بازسازی مدارس تخریبی و ناامن، تکمیل اردوگاه دانش آموزان استثنایی و تکمیل سالن های ورزشی نیز از جمله طرح های مصوب سفر استانی دولت برای استان همدان است.

رییس جمهور تصریح کرد: در بخش اشتغال نیز پرداخت تسهیلات به ۳۳ طرح اشتغالزا به تصویب رسید.

 

طرح آبرسانی به همدان در کمتر از ۲ ماه اجرایی می شود

رییس جمهوری با اشاره به اینکه مساله آبرسانی به استان به ویژه شهر همدان از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم پیگیری شده و اولویت های کاری استاندار و وزرات نیرو است، گفت: اجرای این طرح حدود ۱۷ سال طول کشیده و با این وجود پیشرفت چندانی نداشته است، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم این طرح با قوت پیگیری و حداکثر ظرف ۲ ماه به پایان می رسد.

رییسی افزود: استان همدان هر چند استانی گردشگر پذیر و معدنی است اما در زمینه کشاورزی نیز دارای ظرفیت بالایی است و باید اقتصاد کشاورزی به ویژه اقتصاد روستایی برای پیشگیری از مهاجرت روستاییان، در استان تقویت شود.

برنامه جدی دولت برای تامین مسکن 

رییس جمهور در ادامه یکی از نیازهای جدی کشور را تامین مسکن دانست و گفت: این موضوع در تبلیغات انتخاباتی نیز از سوی بنده عنوان شد که باید هر سال یک میلیون مسکن احداث شود.

رییسی با بیان اینکه در بخش مسکن با یک عقب ماندگی جدی مواجه هستیم، افزود: ساخت سالانه یک میلیون مسکن از مصوبات مجلس شورای اسلامی است بنابراین طبق وعده ای که داده ایم و به حکم وظیفه قانونی احداث این واحدها را دنبال می کنیم.

وی افزود: برای این کار از مردم درخواست همراهی و مشارکت داریم و به متقاضیان و نیازمندان مسکن، زمین، تسهیلات و در صورت نیاز مصالح ارائه می شود تا در قالب تعاونی نسبت به احداث مسکن اقدام کنند.

رییس جمهوری تصریح کرد: استان همدان هم که در زمینه تامین مسکن مورد نیاز برای ساخت و ساز رتبه آخر کشور را داشت با تلاش و همت استاندار، هم اینک رتبه پنجم کشور است./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.