عملیات مقاوم سازی مسکن‌های روستایی چه وقت پایان می‌یابد؟

با مقاوم سازی ۵۰ درصد واحد‌های روستایی در کشور، سال ۱۴۱۰ جشن پایان عملیات مقاوم سازی مسکن‌های روستایی را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با تاکید بر همت دولت و مسئولان کشور برای تسریع در روند مقاوم سازی مسکن روستاییان گفت: تاکنون ۵۰ درصد واحد‌های روستایی در سطح کشور مقاوم سازی شده‌اند.

اکبر نیکزاد ثمرین در حاشیه بازدید از طرح اقدام ملی مسکن اندیمشک افزود: طبق برنامه ریزی قرار است سالیانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی مقاوم سازی شود که در همین راستا، سال ۱۴۱۰ در کشور جشن پایان عملیات مقاوم سازی مسکن‌های روستایی را برگزار خواهیم کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بازدید از مناطق مختلف اندیمشک را در راستای تسریع عملیات اجرایی چندین طرح بیان کرد و گفت: در طرح مسکن محرومان صد واحدی این شهرستان وقفه کوتاهی ایجاد شده بود که مقرر شد تا یک ماه آینده برنامه‌ریزی کامل انجام و عملیات اجرایی آن شروع شود.

او با اشاره به بازدید از روستا‌های دوکوهه، تنور بلند و ادریسی اندیمشک گفت: هرکدام از این روستا‌ها که طرح هادی آنها تمام شده بازنگری لازم نیز انجام می‌شوند و مشکلات و مسائل روستا از جمله در بحث تامین مسکن جوانان، بررسی و تصمیم لازم برای رفع مشکلات گرفته می‌شود.

نیکزاد ثمرین ادامه داد:در خصوص بحث اجرای طرح هادی با عنایت رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اندیمشک، سهمیه قیر خوبی در نظر گرفته شده که همیاری ساکنان برای اجرای آسفالت ضرورت دارد که به هر کدام از این روستا‌ها ۱۰ میلیارد ریال اختصاص داده می‌شود و بنیاد مسکن نیز با همکاری بخشداری و دهیاری معابر این روستا‌ها را که زیرسازی شده باشند آسفالت خواهد کرد.

او درباره مسجد روستای تنوربلند که از روستا‌های بزرگ اندیمشک است گفت: مقرر شد جانمایی و آماده شدن نقشه فنی مهندسی در یک ماه انجام تا عملیات اجرایی آن همزمان با طرح مسکن محرومان، آغاز شود. او همچنین از آماده سازی گام نخست طرح اقدام ملی مسکن اندیمشک شامل ۲۲۰ واحد، تا ۱۰ ماه آینده خبر داد.

طرح اقدام ملی مسکن در کوی نیروی اندیمشک در زمینی به مساحت هشت هکتار و در ۲ فاز در دست اجرا است. در گام نخست تعداد ۲۲۰ باب منزل مسکونی و در مجموع ۵۰۰ واحد احداث خواهد شد.

اکبر نیکزاد ثمرین، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از روند احداث طرح اقدام ملی مسکن و برخی مناطق بخش الوار گرمسیری و بخش مرکزی اندیمشک دیدن کرد. فریدون حسنوند، نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان و جمعی از مسوولان محلی نیکزاد را همراهی می‌کردند.

شهرستان اندیمشک در شمال خوزستان واقع شده است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.