حذف هپاتیت تا 1410

رئیس اداره هپاتیت وزارت بهداشت گفت: برای حذف بیماری هپاتیت تا سال ۱۴۱۰ برنامه ریزی شده که قابل دستیابی است.

به گزارش شهروند آنلاین،رشید رمضانی گفت: میزان ابتلای مردم به هپاتیت B کمتر از یک درصد و هپاتیت C کمتر از سه دهم درصد است. میزان ابتلا در بین گروه های پر خطر مانند معتادان تزریقی بیشتر است؛ به طوری که میزان شیوع بیماری هپاتیت ۳۰ درصد در این جمعیت است.

به گفته او بنا بر دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت برای حذف بیماری هپاتیت تا سال ۱۴۱۰ برنامه ریزی شده است و با توجه به زیرساخت های خوب بهداشتی و نظام شبکه و توانمندی های خوب در ایران، رسیدن به هدف حذف بیماری هپاتیت قابل دستیابی است.

او افزود: در حال حاضر ۹٠ درصد بیماران شناسایی شده اند و ۸۰ درصد از آنها درمان خواهند شد. کیت تشخیص سریع بیماری هپاتیت در شرایط  تحریم به سختی تهیه و در بین دانشگاه های علوم پزشکی توزیع شده است.

رمضانی گفت: داروی بیماری هپاتیت  تحت پوشش بیمه است. بر اساس تقسیم بندی سازمان جهانی بهداشت، ایران جزء کشورهای کم شیوع در زمینه بیماری هپاتیت محسوب می شود.

او گفت: ما مشکلی در زمینه تامین واکسن هپاتیت B نداریم و بیماری هپاتیت C نیز قابلیت درمان دارد.  توصیه ما به مردم این است که اقدام به درمان به موقع بیماری هپاتیت داشته باشند./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.