ذخیره یک میلیارد سرنگ تزریق واکسن کرونا

۱۰ مورد واکسن به مرحله نهایی آزمایش انبوه رسیده‌اند

سازمان ملل اعلام كرد كه تا پایان سال ۲۰۲۱ یك میلیارد سرنگ در سراسر جهان ذخیره خواهد كرد تا برای تزریق هرگونه واكسن ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد

شهروند آنلاین: یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل متحد در اطلاعیه تاکید کرد که در مرحله نخست تا پایان سال ۲۰۲۰ میلیادی (دو ماه دیگر) ۵۲۰ میلیون سرنگ برای تزریق انواع واکسن‌های ویروس کرونا در انبارهایش ذخیره می‌کند و این رقم تا پایان سال ۲۰۲۱ که به نظر می‌رسد واکسن کرونا نیز آماده خواهد بود به یک میلیارد سرنگ خواهد رسید.

یونیسف در اطلاعیه خود تاکید کرد جهان به اندازه دوز واکسن به سرنگ نیز نیاز دارد. این نهاد بین‌المللی همچنین از خریداری پنج میلیون جعبه مخصوص برای سرنگ‌های استفاده‌ شده خبر داده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه تعداد موارد ویروس کرونا در روز دوشنبه از ۴۰ میلیون فراتر رفته و تا کنون بیش از ۱ میلیون و صد هزار نفر در سراسر جهان در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

هنریا فور، رئيس یونیسف در این خصوص گفت: «واکسیناسیون جهان در برابر بیماری کووید-۱۹ یکی از بزرگترین تعهدات بشر در تاریخ خواهد بود و ما باید با همان سرعتی که واکسن تولید می‌شود حرکت کنیم. تا پایان امسال، بیش از ۵۰۰ میلیون سرنگ را پیشاپیش ذخیره کرده‌ایم تا بلافاصله بتوانیم با قیمت مناسب در بازار ارائه کنیم.»

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید ۴۲ نوع واکسن در حال حاضر روی انسان در حال آزمایش است که از این میان ۱۰ مورد به مرحله نهایی آزمایش انبوه رسیده‌اند. همچنین ۱۵۶ مورد دیگر نیز در مرحله آزمایشگاهی برای امتحان روی انسان قرار دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.