درخواست پزشکی قانونی استان تهران از خانواده‌های قربانیان سیل

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد که خانواده‌ فوتی‌های حادثه سیل در منطقه امامزاده داوود (ع) و بخش بومهن و رودهن برای شناسایی هویت پیکرهای عزیزانشان به پزشکی قانونی مراجعه‌ کنند.

به گزارش شهروند آنلاین از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، دکتر مهدی فروزش اظهار داشت: خانواده‌های فوتی های حادثه سیل در استان تهران برای تعیین و شناسایی هویت پیکرهای عزیزانشان و در صورت لزوم اخذ نمونه DNA به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران واقع در کهریزک ۵۰۰ متر بعد از درِ شرقی بهشت زهرا روبه‌روی مخابرات مراجعه‌ کنند. این مرکز پذیرای بستگان حادثه دیدگان خواهد بود.

ااو افزود: در صورت عدم شناسایی با معاینه ظاهری و انگشت‌نگاری،‌ اخذ نمونه DNA موارد ذیل مورد تاکید است: بستگان مورد نیاز جهت شناسایی اجساد مجهول الهویه برحسب نزدیکی قرابت به ترتیب اولویت به شرح زیر است:

۱- پدر و مادر هر دو حضور یابند، در صورت فوت هر یک از والدین٫والد دیگر به تنهایی مراجعه کنند.

۲- همسر به همراه کلیه فرزندان متوفی. در صورتی که متوفی فرزندی نداشته باشد، حضور همسر فایده ای ندارد.

۳- پدربزرگ و مادربزرگ هر دو. در صورت فقدان یکی از آنها ممکن است وجود یک نفر به تنهایی کمکی در شناسایی نکند.

۴- خواهران و برادران تنی (دارای پدر و مادر واحد) به تعداد حداقل چهار نفر. در صورتی که فقط یک نفر خواهر یا برادر موجود باشد فقط جهت شناسایی متوفی همجنس مفید خواهد بود.

۵- عمو

۶- عموزاده مذکر مراجعه کنندگان در صورت ابهام یا سوال می توانند با شماره ۵۶۵۲۴۸۰۱ مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی تماس حاصل کنند.

به گزارش ایرنا، بامداد پنجشنبه ۶ مردادماه در منطقه امامزاده داود (ع)، بخش بومهن و رودهن دماوند و همچنین بخش هایی از شهرستان های فیروزکوه و پاکدشت درگیر سیل شد.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر تعداد جانباختگان سیل امام زاده داود (ع) به ۹ نفر رسیده است و تلاش برای یافتن ۱۶ مفقودی ادامه دارد.

مرتضی مرادی پور با اشاره به آخرین جزئیات خدمات‌رسانی نیروها و تجهیزات بکارگیری شده در سیل و رانش زمین در بخش کن منطقه امامزاده داوود شهر تهران گفت: ٣٠٥ نیروی عملیاتی در این حادثه وارد عمل شدند از این میان ۲۵۴ نفر از استان تهران، ۳۱ نفر از استان البرز و ٢٠ نفر از سازمان به محل حادثه اعزام شدند.

او با بیان اینکه ۴۸ خودروی عملیاتی در حادثه حاضر بودند، گفت: ٣٧ دستگاه از تهران، ٦ دستگاه از البرز، ٥ دستگاه از سازمان اقدامات لازم را انجام دادند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.