دستور اژه‌ای درباره خودرو‌های لوکس گمرک بوشهر

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد رفع مشکلات ساماندهی انبار‌های بندر، گمرک و سازمان اموال تملیکی بوشهر را تا مرحله طرح در جلسه سران سه قوه پیگیری می‌کند.

به گزارش شهروند آنلاین، پس از بازدید چهار ساعت و نیم حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و انبار‌های بندر، گمرک و سازمان اموال تملیکی این استان، دیشب جلسه ویژه بررسی راهکار‌های تعیین‌تکلیف و ساماندهی وضعیت انبار‌های بندر، گمرک و سازمان اموال تملیکی بوشهر با حضور رئیس قوه قضاییه و همه دستگاه‌های مسئول برگزار شد.

رئیس قوه قضاییه ضمن دستور به رئیس کل دادگستری بوشهر برای ارائه گزارشی فوری درخصوص وضع خودرو‌ها و ماشین آلات موجود در انبار‌های گمرک این استان تاکید کرد رفع مشکلات ساماندهی انبار‌های بندر، گمرک و سازمان اموال تملیکی بوشهر را تا مرحله طرح در جلسه سران سه قوه پیگیری می‌کند.

یکی از دستورکار‌های این جلسه که مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، قائم مقام وزیر صمت، استاندار بوشهر، مسئولان قضایی استان و متولیان بخش گمرک بوشهر نیز در آن حضور داشتند، بررسی وضعیت و تعیین تکلیف ۹۷۶ خودروی لوکس و ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین ویژه راه‌سازی بود که در انبار‌های گمرک بوشهر نگهداری می‌شدند.

در این جلسه مشخص شد که ترخیص این خودرو‌ها و ماشین‌آلات با ۴ مانع مواجه است که عبارت اند از: «موضوع سنوات؛ ناظر بر نحوه واردات ماشین‌آلات مستعمل تا عمر حداکثر ۵ سال»؛ «مجوز استاندارد»؛ «مجاز نبودن واردات خودروی بالای ۲۵۰۰ سی‌سی»؛ و «عدم اجازه ترخیص به خودرو‌های بالای ۴۰ هزار دلار».

رئیس قوه قضاییه در این جلسه با اشاره به بازدید خود از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و انبار‌های بندر، گمرک و سازمان اموال تملیکی این استان، تاکید کرد: تاکنون در راستای ساماندهی انبار‌های بنادر، گمرکات و سازمان اموال تملیکی با همکاری هر سه قوه به ویژه دولت و دستگاه قضایی اقدامات مثبت و روبه جلویی صورت گرفته است؛ این اقدامات باید استمرار یابد و من قطعاً پیگیری‌های لازم را درخصوص رفع معضلات، مشکلات و موانع ساماندهی انبار‌های بندر، گمرک و سازمان اموال تملیکی بوشهر از طرق مختلف از جمله در جلسه سران سه قوه صورت خواهم داد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: به لحاظ صیانت از بیت‌المال و حقوق مردم به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که اموال و ارز‌هایی برای واردات کالای مورد نیاز به کشور صرف شود اما این کالا‌ها در زیر آفتاب و در هوای شرجی فاسد و متروکه شود؛ باید برای حل این معضل همه مسئولان بخش‌ها و دستگاه‌های ذیربط را به خط کنیم.

او افزود: در قضیه ساماندهی انبار‌های بنادر، گمرکات و سازمان اموال تملیکی، از این حیث که مقوله‌ای مرتبط با حقوق مردم و بیت‌المال است، هیچ عذر و بهانه‌ای برای عمل نکردن به مسئولیت‌ها پذیرفته نیست؛ مسئولان ذیربط نباید به صرف تنظیم و ارسال یک نامه اکتفا کنند بلکه باید موضوعات این حوزه را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه این جلسه به رئیس کل دادگستری بوشهر دستور داد تا در اسرع وقت و با فوریت گزارشی جامع و کامل درخصوص وضع خودرو‌ها و ماشین آلات موجود در انبار‌های گمرک این استان تنظیم کند.

رئیس قوه قضاییه همچنین تصریح کرد: آن بخش از مسائل حوزه ساماندهی انبار‌های بندر، گمرک و سازمان اموال تملیکی بوشهر که ناظر بر موضوعات حقوقی و قضایی است با پیگیری همکاران ما در دادگستری این استان به سرعت پیگیری و رفع خواهد شد؛ همچنین چنانچه برای پیشبرد این ساماندهی نیاز به ابلاغ آیین‌نامه‌های دولتی نیز باشد، موضوع را در نشست سران قوا مطرح خواهم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: چنانچه برای ساماندهی انبار‌های بندر، گمرک و سازمان اموال تملیکی بوشهر نیاز به ابلاغ اختیارات ویژه از ناحیه رئیس قوه قضاییه دارید، مراتب را به من اطلاع دهید.

رئیس دستگاه قضا همچنین در این جلسه از مسئولان گمرک استان بوشهر خواست تا گزارشی از میزان و وضعیت کالا‌های ۱۰ درصدی در گمرک بوشهر را به قوه قضاییه و دولت ارائه کنند؛ منظور از محموله‌های ۱۰ درصدی، کالا‌هایی است که واردکننده نتوانسته برای تسویه حقوق دولتی آن اقدام کند لذا ۱۰ درصد از آنها در گمرکات باقی مانده‌اند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.