هشدار روسیه به آمریکا: چین را تحریک نکن

وزیر خارجه روسیه گفت موضع کشورش در خصوص موضوع تایوان، حمایت از «چین واحد» است

سرگئی لاوروف همچنین اعلام کرد مسکو امیدوار است هیچ اقدام تحریک‌آمیزی برای تشدید اوضاع پیرامون تایوان انجام نشود.

به گزارش شهروند آنلاین؛ لاوروف پس از نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری شانگهای در تاشکند به خبرنگاران گفت مواضع ما مبنی بر داشتن چین واحد، بدون تغییر باقی می‌ماند، همان موضعی که در واژگان مورد تائید آمریکاست، اما چنانچه می‌‌دانید در عمل، اقدامات همواره با حرفشان مطابقت ندارد.

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به پرسشی در مورد اوضاع پیرامون تایوان و برنامه احتمالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای سفر به تایوان تاکید کرد: ما هیچ مشکلی با دفاع از اصل حاکمیت چین نداریم و فرض ما بر این است که هیچ عامل حساسیت‌زا و تحریک‌آمیزی که بتواند این وضعیت را تشدید کند، به کار گرفته نخواهد شد.

کانال تلویزیون ان‌بی‌سی با استناد به منابع مطلع گزارش داد پلوسی سفر آسیایی‌اش را روز جمعه در راس یک هیات از قانونگذاران آمریکایی آغاز می‌کند. به گزارش این رسانه، هنوز تصمیمی در مورد سفر احتمالی او به تایوان اتخاذ نشده است.

ژائو لی جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد پکن در صورت انجام شدن این سفر، برخورد جدی با آن خواهد داشت.

کارشناسان سیاسی پیش‌بینی می‌کنند با توجه به هشدارهای شدید پکن احتمال لغو سفر پلوسی به تایوان زیاد است و در صورت انجام این سفر واشنگتن لازم است تا هزینه‌های آن را بپردازد و این هزینه‌ها می‌تواند منجر به بروز تنش در این منطقه از جهان همزمان با درگیری‌ها در اوکراین باشد./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.