دستور وزیر برای جبران خسارت کشاورزان

وزیر جهاد کشاورزی دستور بسیج تمامی امکانات وزارت جهاد کشاورزی برای جبران خسارات کشاورزان و مدیریت بحران در مناطق سیل‌زده و آسیب دیده را صادر کرد.

به گزارش شهروند آنلاین از وزارت جهاد کشاورزی، «سید جواد ساداتی‌نژاد » در احکامی به سازمان‌های جهاد کشاورزی هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و یزد، روسای این سازمان‌ها را به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر در رسیدگی و حل مشکلات کشاورزان و روستاییان خسارت دیده از سیل اخیر منصوب کرد.

در این احکام آمده است:لازم است با تمهیدات و اقدامات موثر تمام توان و امکانات خود را به طور ملموس، مستمر و پیگیر برای جبران خسارات و مدیریت بحران در مناطق سیل زده و آسیب دیده به کار گیرید.در ضمن با توجه به اهمیت موضوع هرچه سریع‌تر نسبت به موارد زیر اقدامات لازم صورت گیرد.

شرکت پشتیبانی امور دام استان‌ها خرید تضمینی دام و تامین امانی نهاده‌های دامداران روستایی و عشایری را در اولویت قرار دهد.

صندوق بیمه کشاورزی، میزان خسارات وارده به کشاورزان را بررسی و با مشارکت بانک کشاورزی نسبت به جبران خسارت‌ها اقدام کند.

سازمان مرکزی تعاونی روستایی کشور با مشارکت اتحادیه‌های مربوطه نسبت به خرید تضمینی محصولات باغی و زراعی کشاورزان  اقدام کند.

شرکت بازرگانی دولتی ایران نسبت به کمبودهای احتمالی کالاهای اساسی (گندم، برنج، روغن و …) آمادگی لازم را داشته باشد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.