اعلام وضعیت سیلابی در مازندران

هواشناسی مازندران همچنان درباره احتمال جاری شدن سیلاب در استان تا روز دوشنبه هشدار داد.

به گزارش شهروند آنلاین،  کارشناس هواشناسی گفت: همانگونه که انتظار می رفت و از قبل با هشدار سطح نارنجی به مفهوم اقدام ضروری با احتمال خسارت زیاد اطلاع رسانی شده بود، تقویت جریانات شمالی و عبور موج ناپایدار بویژه از روی ارتفاعات البرز بارشهای رگباری همراه با رعد و برق را به دنباال داشت و  در محور هراز، ارتفاعات کلاردشت، دلیر و ارتفاعات سوادکوه و مسیر فیروزکوه به سمت تهران باعث وقوع سیلاب شد که متاسفانه تعدادی از هموطنان خود را از دست دادیم.

شعبانپور افزود: مدل های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد با اینکه ناپایداریها در مناطق ساحلی و جلگه ای کمتر شده با این حال هنوز هم در ارتفاعات شاهد رگبار پراکنده و رعد و برق خواهیم بود.

او افزود: تا روز دوشنبه با توجه به وقوع بارش‌های رگباری بویژه در ارتفاعات مازندران، ایجاد روان آب واحتمال وقوع سیل‌های محلی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و ارتفاعات وجود دارد.

کارشناس هواشناسی گفت: مردم استان و مسافران از تردد‌های غیرضروری، توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب پرهیز کنند.

شعبانپور افزود: دریا برای امشب و فردا موج کوتاه دارد و بیشینه ارتفاع موج هم نزدیک ساحل تا ۵۰ و دور از ساحل هم تا ۸۰ سانتیمتر پیش بینی می شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.