آخرین آمار قربانیان سیل از زبان دبیر کل جمعیت هلال احمر

دبیرکل جمعیت هلال احمر از جان باختن ۵۹ هموطن در جریان سیلاب‌های اخیر در کشور خبر داد و گفت: تاکنون شمار مفقودان این حوادث، ۳۰ نفر است.

به گزارش شهروند آنلاین، یعقوب سلیمانی گفت: از ابتدای مرداد ماه تا امروز، ۵۹ نفر در استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، لرستان، مازندران، مرکزی، کرمان و یزد در وقوع حوادث ناشی از سیلاب‌های اخیر جان باختند و ۳۰ هموطن نیز در استان‌های مازندران، لرستان، کرمان، تهران همچنان مفقود هستند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تعداد شهر‌های درگیر سیل اخیر را ۶۰ شهر عنوان کرد و گفت: ۱۴۰ شهرستان، ۵۱۶ روستا و ۸۵ محور درگیر سیلاب اخیر هستند.

او گفت: از تاریخ یکم تا هشتم مرداد ماه، یک هزار و ۳۳۲ نفر به اماکن امن منتقل و ۵ هزار و ۲۱۵ نفر اسکان اضطراری شدند، در این مدت ۹۴۴ منزل از سیل تخلیه شد و ۳۴۲ خودرو نیز رهاسازی شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر مجموع افراد امدادرسانی شده را بیش از ۲۷ هزار نفر عنوان کرد.

او در خصوص تعداد فوتی‌ها به تفکیک در استان تهران اظهار داشت: ۱۹ فوتی در امامزاده داوود، ۱۴ فوتی در زرین دشت فیروزکوه، یک فوتی در روستای دماوند و یک فوتی نیز در ماملو پردیس بوده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تاکنون در استان‌های سیستان و بلوچستان ۵ نفر، کرمان ۴ نفر، لرستان ۴ نفر، مازندران ۶ نفر، مرکزی یک نفر و یزد ۴ نفر در مجموع جان باخته‌اند.

یعقوب سلیمانی درباره گزارش عملکرد جمعیت هلال احمر در سیلاب ناشی از پدیده مانسون از یکم تا هشتم مرداد ماه در بخش اقلام امداد و خدمات گفت: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۱ بسته غذایی و ۷۸۴ چادر و دیگر اقلام توزیع شده است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.