پرداخت ۳۰ میلیونی به سیل زدگان در گرو تامین اعتبار

قائم مقام بيمه مركزي گفت: پرداخت خسارت از سوی صندوق حوادث طبیعی در گرو تامین اعتبار مربوط از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

به گزارش شهروند آنلاین، پرویز خسرو شاهی، قائم مقام بیمه مرکزی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیما در خصوص قانون تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، که قرار بوده با مشارکت دولت و مردم خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی مثل سیل جبران شود گفت: این صندوق از سال قبل تاسیس شده است و برای این که این صندوق بتواند خسارات را بپردازد باید اعتبارات آن تامین شود و بر اساس قانون مصوب مجلس، ۱۰ درصد از حق بیمه مربوط به صندوق حوادث طبیعی از محل قبوض پرداختی مردم تامین می‌شود و ۹۰ درصد باقیمانده از تکالیف سازمان برنامه و بودجه به شمار می‌رود که تا این لحظه تامین نشده است.

خسروشاهی تصریح کرد: به محض تخصیص اعتبار این صندوق آمادگی دارد که خسارت‌ها را ارزیابی و همچنین خسارت‌هایی که به واحد‌های مسکونی وارد شده است را بپردازد و مالکان زیاندیده برای دریافت این مبلغ نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت.

قام مقائم بيمه مركزي همچنين در خصوص سقف تعهد صندوق یادشده برای پوشش خسارت هر واحد مسکونی براي سيل زدگان گفت: حداكثر براي هر واحد مسكوني 30 ميليون تومان در نظر گرفته شده است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.