اروپا همه جا به دنبال گاز/ لیز تراس نخست‌وزیر بریتانیا؟

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 30 جولای 2022

چندین روزنامه یریتانیایی شنبه، 30 جولای، گزارش دادند که لیز تراس رقیب ریشی سوناک برای جایگزینی بوریس جانسون، نخست‌وزیر مستعفی بریتانیا، دستاوردهایی داشته است. نیویورک‌تایمز گزارش داد: «در حالی که روسیه عرضه گاز طبیعی خود را محدود می‌کند، اروپا همه جا به دنبال انرژی برای حفظ اقتصاد خود است.»

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های فایننشال‌تایمز، تایمز و نیویورک‌تایمز به شرح زیر است:

فایننشال‌تایمز

«رئیس سی‌بی‌آی هشدار می‌دهد شرکت‌های بریتانیایی روابط با چین را قطع می‌کنند» عنوان گزارش اصلی فایننشال‌تایمز است. در این گزارش آمده که هزاران شرکت بریتانیایی همگی روابط اقتصادی خود را با چین قطع می‌کنند. رئیس گروه تجاری CBI هشدار داد این تهدیدی است که فشار هزینه‌های زندگی را تشدید می‌کند. این گروه گفت که شرکت‌ها زنجیره تامین خود را بازنگری کردند، زیرا پیش‌بینی می‌کنند که روابط بین چین و غرب بدتر شود.

تایمز

چندین روزنامه یریتانیایی شنبه، 30 جولای، گزارش دادند که لیز تراس رقیب ریشی سوناک برای جایگزینی بوریس جانسون، نخست‌وزیر مستعفی بریتانیا، دستاوردهایی داشته است. «سوناک ضربه جدیدی خورد» عنوان گزارش اصلی تایمز است. به گزارش این روزنامه، تام توگندات، مدعی سابق رهبری حزب محافظه‌کار، حمایت خود را از لیز تراس اعلام کرده است.

تایمز می‌گوید تصمیم تام توگندات، رئیس کمیته منتخب روابط خارجی، برای حمایت از تراس، ادعای این کاندیدای نخست‌وزیری را مبنی بر اینکه می‌تواند حزب محافظه‌کار را متحد کند، تقویت می‌کند.

توگندات در تایمز نوشت که لیز تراس، وزیر خارجه کنونی بریتانیا، تنها نامزدی است که آماده نخست‌وزیری و متحد کردن حزب محافظه کار است. او همچنین برنامه‌های مالیاتی خانم تراس را تایید کرد. این روزنامه با توجه به محبوبیت توگندات در میان اعضای حزب محافظه‌کار حمایت او را از تراس «مهم» می‌خواند.

این روزنامه می‌گوید در میان حامیان رقیب او، ریشی سوناک، «جو ناامیدی آشکاری» وجود دارد، اگرچه حلقه داخلی هواداران سوناک هنوز معتقدند او می‌تواند برنده شود.

نیویورک‌تایمز

تصویر اصلی نیویورک‌تایمز صحنه‌های ناگواری را که سیل روز جمعه در شهرستان بریثیت، ایالت کنتاکی رقم زد، نشان می‌دهد. در تصویر بالا شهروندی را در حال بررسی وضعیت خانه‌اش می‌بینیم و تصاویری از آب‌گرفتگی و همدردی مردم با یکدیگر.

«تقلای اتحادیه اروپا برای گزینه‌های گاز به منظور جلوگیری از بحران» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است.

در گزارش آمده است: «در حالی که روسیه عرضه گاز طبیعی خود را محدود می‌کند، اروپا همه جا به دنبال انرژی برای حفظ اقتصاد خود است. مقامات و سران کشورها در حال پرواز به قطر، آذربایجان، نروژ و الجزایر هستند تا به توافقاتی درباره انرژی برسند. در سرتاسر اروپا، نگرانی از اینکه قطع گاز روسیه دولت‌ها را مجبور به سهمیه‌بندی سوخت کند و کسب و کارها به خطر بیفتد، افزایش یافته است.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.