افزایش ذخایر آبی تهران در پی سیلاب

سیلاب‌های اخیر حدود ۹.۵ میلیون مترمکعب به ذخایر آبی استان تهران اضافه کرده است

محمد شهریاری، مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با استقرار سامانه بارشی از هفته گذشته در استان تهران، حجم آب ورودی به مخازن سدهای تأمین کننده آب استان تهران تا حدودی بهبود یافت.

به گزارش شهروند آنلاین؛ او ادامه داد: از ۵ مرداد تا ۸ مردادماه حدود ۲۳.۳ میلیمتر بارش در سطح استان به وقوع پیوسته است، این رقم نسبت به زمان مشابه سال گذشته و متوسط بلند مدت با افزایش چشمگیری مواجه بوده است.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به بارش ۲۰۳.۴ میلیمتری از ابتدای سال آبی تاکنون گفت: این رقم در مقایسه با میزان ۲۷۳.۵ میلیمتری متوسط بلند مدت بیانگر کاهش ۲۵.۶ درصدی بارش‌ها در استان تهران است.

او درباره شرایط مخازن سدهای تأمین کننده آب استان تهران گفت: در حال حاضر ۵۶۵ میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای پنجگانه تامین کننده آب استان تهران ذخیره شده است که این حجم در روز مشابه سال گذشته ۶۸۱ میلیون مترمکعب بوده است.

شهریاری خاطرنشان کرد: همچنین ورودی آب به مخازن سدهای استان تهران نسبت به مردادماه سال گذشته با افزایش خوبی روبه‌رو بوده است به طوری که در ۷ روز ابتدایی مردادماه سال گذشته میزان ورودی ۱۱.۸ میلیون مترمکعب بوده اما این حجم در هفت روز ابتدایی مردادماه سال جاری با ۷۷ درصد افزایش به ۲۱ میلیون مترمکعب رسید.

او گفت: بارندگی‌ها و سیلاب‌های روزهای اخیر بیشترین تاثیر را روی سد ماملو داشته به طوری که وضعیت ذخیره آب این سد ۵.۵ میلیون متر مکعب بهبود یافته است. همچنین با بارش‌های اخیر ذخایر سدهای لار ۱.۶ میلیون مترمکعب، لتیان یک میلیون مترمکعب، طالقان ۱.۲ میلیون مترمکعب و امیرکبیر کمتر از یک میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان با بیان اینکه بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر در مجموع حدود ۹.۵ میلیون مترمکعب وضعیت ذخایر آبی استان را بهبود بخشیده است، گفت: با توجه به کاهش‌هایی که هم در میزان نزولات جوی و هم در منابع آب ورودی به سدها طی دوسال پی‌درپی خشکسالی مواجه بوده‌ایم، از شهروندان محترم تقاضا داریم همچنان مدیریت مصرف و صرفه‌جویی را مدنظر داشته باشند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.