مهار بیماری تب کریمه کنگو در کشور

سازمان دامپزشکی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه، بیماری تب کریمه کنگو در کشور در حال کنترل است.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، در این اطلاعیه با اشاره به آخرین اقدامات کنترل بیماری تب کریمه کنگو آمده است: خوشبختانه با اقدامات نظارتی طی ده روز اخیر یک نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده و دلیل کم شدن این بیماری، سه برابر شدن اقدامات مراقبتی در راستای اجرای سیاست‌های مراقبتی و پیشگیرانه است.

بر اساس این اطلاعیه در طرح مراقبتی و نظارتی سازمان دامپزشکی کشور، ظرف دو ماه اخیر بیش از ۲۲ میلیون متر مربع از جایگاه‌های دام در کشور سمپاشی شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: در مدت یاد شده همچنین با توصیه‌های سازمان دامپزشکی کشور نسبت به ایجاد حمام‌های ضدکنه برای دام اقدامات جدی شده و سموم رایگان در اختیار دامداران، عشایر و روستاییان قرار گرفته است.

سازمان دامپزشکی کشور با برپایی میز‌های خدمت در مراسم نماز جمعه در شهرستان‌ها و انتشار پوستر در فضای رسانه‌ای در زمینه آگاهی‌بخشی به مردم و پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو که بیماری مشترک میان انسان و دام است نیز اقدام کرده است.

این سازمان بار دیگر از مردم خواسته است گوشت و فرآورده‌های آن را از مراکز معتبر همچون قصابی‌ها و مراکز عرضه مجاز فرآورده‌های گوشتی تهیه کنند و نسبت به برچسب دامپزشکی نیز توجه ویژه داشته باشند و از خرید گوشت از اماکن غیرمجاز و به ویژه کنار جاده‌ها خودداری کنند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.