چگونه هدیه رهبر انقلاب باعث آزادی 12 زندانی شد؟

«روح‌الله رستمی»، دارنده مدال طلا پارالمپیک توکیو با به مزایده گذاشتن هدیه رهبری، زمینه آزادی ۱۲ زندانی جرایم مالی را فراهم کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، روح‌الله رستمی از جمله ورزشکارانی به شمار می‌رود که در کارهای فرهنگی و اجتماعی پیشقدم بوده و پیش از این نیز برخی مدال‌های خود را برای کمک به مناطق محروم به حراج گذاشت. رستمی در رقابت‌های وزنه‌برداری پارالمپیک توکیو موفق شد با مهار ۲۳۴ کیلوگرم در دسته ۸۰ کیلوگرم مدال طلا این دوره از بازی‌ها را از آن خود کند.

پس از پایان بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو مدال‌آوران این آوردگاه‌های بزرگ با مقام معظم رهبری دیدار و پای صحبت‌های رهبر انقلاب نشستند. در پایان این دیدار نیز هدایایی از جمله انگشتر از سوی معظم‌له به ورزشکاران اهدا شد.

روح‌الله رستمی در گفت وگو با ایرنا با اشاره به مزایده گذاشتن هدیه رهبری برای آزادی زندانیان جرایم مالی، اظهار داشت: انگشتر رهبری ارزشمندترین هدیه‌ دوران ورزشی‌ام بود که تصمیم گرفتم آن را در راه یک کار خیر به مزایده بگذارم. در ماه رمضان این تصمیم را گرفتم و با کمک چند نهاد خیریه و خیر گمنام این کار انجام شد. سایت ایتام و مدد در این راه کمک کار من بودند و پول لازم را برای کمک زندانیان جرایم مالی جمع شد. با این پول زمینه آزادی ۱۲ زندانی فراهم شد. این آزادی در روز عید غدیر انجام شد.

دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو ادامه داد: از راه فروش این هدیه گرانبها تنها بخشی از پول جرایم مالی زندانیان آماده شد و با کمک سازمان زندان‌ها توانستم به افرادی که مشکلاتی مالی دارند و در بند هستند کمک کنم.

ملی پوش پاراوزنه‌برداری ایران در خصوص زمان بازگشت خود به اردوهای تیم ملی نیز گفت: یک عفونت در بدنم وجود دارد و باید دوران نقاهت را طی کنم. این دوره ممکن است ۲۰ تا ۲۵ روز باشد و بعد از آن آماده حضور در اردوها هستم./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.