سخنگوی ستاد امر به معروف:گشت ارشاد سراغ مسئولان برود

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: وزارت ارشاد باید به عنوان مسئول حجاب و پوشش بازیگران سینما و تلویزیون، معرفی شود.همچنین گشت ارشاد باید به سراغ مسئولان برود.

به گزارش شهروند آنلاینحجت الاسلام سید علی خانمحمدی افزود: در «گشت ارشاد» باید به سلبریتی‌ها و سلبریتی نما‌ها نیز پرداخته شود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستگاهی است که باید مسئول حجاب این افراد باشد، چرا که این افراد به دلیل مطرح شدن در تریبون‌هایی مثل تلویزیون، سینما، تئاتر و رسانه‌های اجتماعی، ممکن است سبب بد حجابی، اشاعه بد حجابی و یا بی حجابی در جامعه شوند.

 

در قانون کشف حجاب جرم تلقی شده است

او در مورد حاشیه‌های پیش آمده در خصوص «گشت ارشاد» و برخورد ماموران انتظامی با مردم، تصریح کرد: در قانون، کشف حجاب جرم تلقی شده است و مجموعه انتظامی باید با کشف حجاب به عنوان جرم برخورد کند. نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که کسی قانون شکنی کند و ضابطان قضائی وظیفه خود را انجام ندهند و نسبت به آن بی تفاوت باشند. ما معتقدیم که حتماً اقدامات اجرایی نیاز است.

در مساله کشف حجاب حتما باید قانون ورود کند

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: در بحث بدحجابی و شل حجابی‌ها موارد فرهنگی و اقدامات متعددی نیاز است، اما در مساله کشف حجاب حتماً باید قانون ورود کند و ضابطان قضائی بر اساس قانون، جرم کشف حجاب را پیگیری کنند. مجموعه فراجا و نیروی انتظامی کشور اقدامات و تلاش‌های شبانه روزی گسترده‌ای انجام می‌دهند که قابل تقدیر است و باید از اقدامات و تلاش‌های آنها در راستای اقدامات امنیتی و هنجار‌های اجتماعی تشکر کرد.

او گفت: در مواجهه با جریان گشت ارشاد چند نکته وجود دارد. مجریان این کار حتما باید آموزش دیده باشند و با انواع تذکر، مقابله و دستگیری آشنا باشند. دشمن آماده موج سواری در حوزه طرح حجاب است و در چند ماه اخیر به شدت روی حوزه عفاف و حجاب متمرکز شده است و از این جریانات سوء استفاده می‌کند و منتظر چنین مواقعی است که خطایی شکل بگیرد تا بتواند موج سواری کند.

طرح جامع عفاف و حجاب پایانی بر تنش ها، دوقطبی ها و موج سواری های دشمن

حجت الاسلام خانمحمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ستاد امر به معروف راهکار و برنامه‌ای برای کاهش تنش‌ها در حوزه عفاف و حجاب دارد؟ افزود: طرح جامع حجاب و عفاف ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند پایانی بر این نوع تنش‌ها و دوقطبی‌ها باشد. در این طرح جامع، مردم مقابل هم قرار نمی‌گیرند، طرح جامع حجاب و عفاف ستاد امر به معروف و نهی از منکر بدون حاشیه، برخورد تنش زا و به دور از دوقطبی سازی که جریان‌های ضد انقلاب از آن استفاده کنند، می‌تواند مساله حجاب و عفاف را در جامعه ما حل کند.

او ادامه داد: از مسئولان و دستگاه‌های مختلف می‌خواهیم که به این طرح بپردازند. اجرای این طرح در حوزه دستگاه‌ها بسیار مهم است و ما اگر بخواهیم اجتماع را اصلاح کنیم باید از دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی آغاز کنیم. اگر بخواهیم اعتماد عمومی و ملی را برگردانیم باید از دستگاه‌ها شروع کنیم. در هر دستگاه مدیر دستگاه باید نسبت به کارمندان موظف باشد.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: مدیر هر دستگاه همانطور که نسبت به خدمات و کارایی آنها موظف است، باید نسبت به اصلاح مسائل اجتماعی و فرهنگی کارمندان و پوشش کارمندان موظف باشد. این طرح در دستگاه‌های حاکمیتی و همچنین در حوزه‌های فرهنگی-رسانه‌ای و سینما و افراد مرتبط با آن بسیار مهم است. به عنوان مثال وزارت ارشاد باید به عنوان مسئول حجاب و پوشش بازیگران سینما و تلویزیون معرفی شود. در گشت ارشاد باید به سلبریتی‌ها و سلبریتی نما‌ها نیز پرداخته شود.

حجت الاسلام خانمحمدی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستگاهی است که باید مسئول حجاب این افراد باشد، چراکه این افراد به دلیل مطرح شدن در تریبون‌هایی مثل تلویزیون، سینما، تئاتر و رسانه‌های اجتماعی ممکن است سبب بد حجابی، اشاعه بدحجابی و یا بی حجابی در جامعه شوند. ممکن است برخی از سلبریتی‌ها باعث اشاعه جرم بی حجابی شوند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به این زمینه ورود جدی داشته باشد.

گشت ارشاد باید به جای مردم سراغ مسئولان برود

او تصریح کرد: خطر “مسیح علینژادیسم” در کمین است و باید رفتار سلبریتی‌ها و سلبریتی نما‌هایی که منافع ملی و فرهنگ اسلامی را رعایت نمی‌کنند، رصد کند. گشت ارشاد باید از مردم به سراغ مسئولان و علی الخصوص مسئولان وزارت ارشاد برود.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: در مجموعه‌های اصناف نیز مشکلاتی وجود دارد که در طرح جامع عفاف و حجاب به اصناف نیز پرداخته شده است. اگر همه این مباحث اصلاح شوند در سطح اجتماع اصلاً دودستگی نخواهیم داشت. اگر امروز ما مساله کشف حجاب را جرم می‌دانیم حتماً باید نسبت به آن کیفری در نظر گرفته شود. اینکه در حوزه کشف حجاب فقط بر فرهنگ سازی تاکید کنیم اشتباه است و حتماً باید کار اجرایی در این مقوله در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام خانمحمدی گفت: در حوزه امنیت اجتماعی، امنیت اخلاقی و هنجار‌های فرهنگی حتماً باید در کنار فرهنگ سازی و اقدامات فرهنگی کار اجرائی نیز تعریف شود. تاکید می‌کنیم که طرح جامع عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر را طرحی  می‌دانیم که می‌تواند به این حاشیه‌ها پایان دهد. برای آنکه کشور ما بتواند در حوزه حجاب یک حرف بزند و همه مجموعه‌ها پای کار بیایند و در پایان همان خروجی مطلوب و لازم را بگیرند طرح عفاف و حجاب را با طرح گشت ارشاد مسئولان پیگیری خواهیم کرد.

او درباره اهمیت و چگونگی ساز و کار «طرح جامع ستاد امر به معروف و نهی از منکر» افزود: معتقدیم در حوزه عفاف و حجاب مسئولان باید پاسخگو باشند. تاکید کردیم که جریانات سازمان یافته در حوزه عفاف و حجاب ورود پیدا کرده اند و امروز یک نمونه‌اش را در همان جریان اتوبوس بی آر تی می‌بینیم که چگونه این جریان‌ها از عواطف و احساسات مردم استفاده می‌کنند تا بتوانند مساله حجاب را در جامعه طوری وانمود کنند که این مسئله باعث تنش و دوقطبی بین مردم شده است.

مردم توقع دارند امنیت اجتماعی ایجاد شود

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: مطالبه مردم بسیار مهم است و در همین روز‌های اخیر بسیاری از این رفتار‌ها ناراحت شدند. بدنه مردم آماده اند و توقع دارند امنیت اجتماعی ایجاد شود. آحاد مردم بحث خانواده را مطالبه می‌کنند و بسیاری از نوع پوششی که در اجتماع ما رخ می‌دهد نگرانند. مساله فقط به شال و روسری ختم نمی‌شود و حتماً به برهنگی و بحث همجنس گرایی کشیده می‌شود همانطور که در کشور‌های دیگر موارد این چنینی توسط برخی پیاده شد.

حجت الاسلام خانمحمدی درخصوص نقش و جایگاه بنیان خانواده در این طرح و مردم پایه بودن آن گفت: مساله حجاب برای ما مهم است و مطمئنا بنیان خانواده یکی از بحث‌های جدی ماست. این موج سازمان یافته که توسط دشمنان برای کشف حجاب به راه افتاده هویت ایرانی اسلامی ما را مورد هجمه قرار داده است. سبک زندگی و هویت اسلامی به عنوان حریمی بسیار مهم برای ما اهمیت دارد و اگر کسی بخواهد به آن هجمه وارد کند، حتماً منکر است و باید با آن مقابله شود.

او افزود: طرح جامع حجاب و عفاف به وزارتخانه‌ها، دستگاه ها، ادارات، استادان، حوزه‌های علمیه و مدارس فرستاده شده است و ما آمادگی داریم که این طرح را اجرا کنیم. با این طرح تنش ها، اختلافات و حاشیه‌ها را کنار می‌زنیم و می‌توانیم عفاف و حجابی که هویت ایرانی ما را تعریف می‌کند، پیگیری کنیم.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: یک مجموعه باید در حوزه عفاف و حجاب به صورت جامع پاسخگو باشد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر آمادگی دارد که با اجرای این طرح که برنامه ریزی و با مطالعه طراحی شده است پاسخگوی حوزه عفاف و حجاب در سطح اجتماع باشد.

دشمن می خواهد کشف حجاب را در جامعه نهادینه کند

حجت الاسلام خانمحمدی گفت: دشمن بحث حجاب را با دوقطبی سازی پیش می‌برد و می‌خواهد با این شلوغ‌کاری‌ها مساله کشف حجاب را در جامعه نهادینه کند. بر همین اساس ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر در راستای وظایف قانونی خود پای کار آمده است و با برنامه‌ای مدون، به دور از احساسات و هیجان، مساله عفاف و حجاب را پیگیری می‌کند. این طرح می‌تواند طرحی برای حفظ بنیان خانواده و حریم خانواده باشد و امنیت اجتماعی مورد نظر آحاد مردم را تامین کند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.