خسارت سیل به مسیر ریلی تجارت ایران و پاکستان

مسیر ریلی تجارت ایران و پاکستان به دلیل سیلاب‌های جاری در مناطق مختلف ایالت بلوچستان پاکستان بسته شد.

به گزارش شهروند آنلاین از اسلام آباد، خسارت‌های گسترده سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌های فصلی در مناطق مختلف پاکستان ادامه دارد.

براساس جدیدترین گزارش ها، سیلاب‌های اخیر در مناطق مختلف پاکستان بویژه در ایالت بلوچستان به مسیر ریلی تجارت ایران با این کشور خسارت زده و چندین کیلومتر از خط ریلی مذکور در منطقه «دالبندین» از بین رفته است.

این در حالی است که سازمان مدیریت بحران پاکستان در ایالت بلوچستان این کشور در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که بر اثر سیلاب‌های اخیر در این ایالت تاکنون بیش از ۱۴۰ نفر جان باخته و بیش از یکصد نفر دیگر زخمی شده اند.

در این گزارش آمده است که براساس گزارش اولیه در سیلاب‌های فصلی اخیر تاکنون بیش از ۱۳ هزار واحد مسکونی آسیب دیده و بیش از ۲۰ پل ارتباطی میان شهر‌ها و روستا‌های مختلف از بین رفته است.

همچنین گفته می‌شود؛ بیش از ۶۴۰ کیلومتر از جاده‌ها و خیابان‌های بین شهری در این ایالت زیر آب رفته و آسیب دیده است.

این خسارت‌های گسترده موجب شد که امروز «شهباز شریف»، نخست وزیر پاکستان در سفری فوری به ایالت بلوچستان از مناطق آسیب دیده بازدید کند.

او به مسئولان مربوطه دستور داد که هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای غلبه بر بحران جاری اتخاذ کنند.

گفتنی است؛ سیلاب‌ها و بارندگی‌های گسترده در سرتاسر پاکستان خسارت‌های گسترده‌ای در بر داشته و علاوه بر بلوچستان، در ایالت‌های پنجاب، خیبرپختونخوا و سند نیز گزارش‌هایی از این خسارت‌ها ارائه شده است.

براساس گزارش‌های رسانه‌ای تا کنون بیش از ۴۰۰ نفر در در حوادث ناشی از بارندگی‌ها و سیلاب، در این کشور جان خود را از دست داده اند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.