تظاهرات “حمایت از مشروعیت” در بغداد

کمیته “ساماندهی برای حمایت از مشروعیت و حفاظت از نهادهای حکومتی” در عراق در بیانیه ای جزئیات تظاهرات عصر امروز در بغداد را اعلام کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، کمیته ساماندهی برای حمایت از مشروعیت و حفاظت از نهادهای حکومتی در عراق در بیانیه خود آورده است که مکان تظاهرات در خیابان منتهی به پل معلق در بغداد و در ساعت آن ۵ عصر به وقت محلی خواهد بود.

به نوشته پایگاه میدل ایست نیوز، این کمیته از همه مردم عراق و نه یک تشکیلات خاص مرتبط با چارچوب هماهنگی شیعی برای شرکت در این تظاهرات دعوت کرده است زیرا به گفته آن، عراق به همه تعلق دارد.

در این بیانیه آمده است که هدف از این تظاهرات “دفاع از حکومت و مشروعیت و نهادهای قانونی آن و دموکراسی است و این تظاهرات علیه شخص یا گروه خاصی نیست”.

برپایه این گزارش، کمیته ساماندهی برای حمایت از مشروعیت و حفاظت از نهادهای حکومتی عراق تاکید کرد که ورود به منطقه سبز در مرکز بغداد ممنوع است.

این کمیته با اشاره به اینکه باید همکاری کامل با نیروهای امنیتی صورت گیرد و هیچ درگیری رخ ندهد، گفت که هدف از “این تظاهرات بازگرداندن اقتدار آنها است که توسط دیگران خدشه دار شده است”.

کمیته مذکور از مردم خواست تنها پرچم عراق، پرچم های حسینی (ع) و بیرق های عشائر محترم را حمل کنند و به شایعات توجه نکنند و شعارهای تنش زا سر ندهند.

بیانیه مذکور از مردم عراق خواست از ماسک استفاده کنند و با کمیته ناظر به این تظاهرات همکاری داشته باشند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.